Główne trendy festiwalu są widoczne już od pierwszego dnia: dbanie o planetę (choć to zabawne, że festiwalowa woda jest podawana w kartonikach, a nad nami nieustannie latają private jety), inkluzywność rozumiana jako zapraszanie do komunikacji ludzi z niepełnosprawnościami (include humanity in your communication) oraz dość ostrożne podejście do tematu AI.
Zobacz również
Jeśli chodzi o to ostatnie, warto przytoczyć 2 wykłady o dwóch skrajnie innych podejściach. Accenture Song w osobie m.in. Davida Drogi i Nicka Law opowiadał o zmianie podejścia do tworzenia teamów kreatywnych. Kiedyś copy wymyślał i wysyłał pomysł do działu art. Potem za sprawą Billa Bernbacha pojawiły się teamy copy+art. R/GA wprowadziło następnie model design+story, czyli połączenie projektowania doświadczeń z osobami potrafiącymi tworzyć historie (tak powstało m.in. Nike Fuel). Obenie Accenture proponuje połączenie design+story+tech, które uzupełnione jest narzędziami AI przyspieszającymi generowanie pomysłów czy referencji.
Z drugiej strony Hakuhodo Inc. pokazało jak lokalne insighty mogą być atrakcyjne dla globalnego odbiorcy. Przykład z Japonii, gdzie na potęgę je się ostrygi, z których potem zostają tony skorup. Żeby jednak nie były one tylko odpadami, Hakuhodo stworzyło Shellmet – czyli kask o 30% bardziej wytrzymały od plastiku, stworzony w całości z muszelek. To też wpisuje się w trend utylizacji, recyclingu i dbania o planetę (make our planet your most important client). Z całego wykładu płynie lekcja o obserwacji i czerpaniu z lokalnych insightów i rozmów z ludźmi, bo tego żaden chatGPT nam nie dostarczy… „Culture eats AI for breakfast”
Bartosz Pilch, Beata Smajkiewicz (SIG): Klienci B2B oczekują od programów lojalnościowych elastyczności
Autor: Kuba Sagan, co-founder & creative director Feeders Agency
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Publicis Group przypomina w Cannes o swoim pierwszym narzędziu AI
Podczas Cannes Lion w 2017 Publicis Groupe zaprezentowało Marcel – narzędzie wykorzystujące moc sztucznej inteligencji, które miało służyć talentom z branży. Dlaczego Marcel przeszedł wówczas bez echa? Bo reakcje odbiorców na to rozwiązanie były z zdecydowanej większości negatywne, co w dzisiejszych czasach może budzić niemałe zdziwienie. Sześć lat później Publicis Groupe przypomina o swoich pierwszych próbach tworzenia z wykorzystaniem AI.
PS2 Meta zaprezentowała nowe narzędzie AI zamieniające tekst na mowę
16 czerwca br. Meta pochwaliła się w mediach społecznościowych nowym narzędziem, które służy m.in. zamianie tekstu na mowę. Voicebox umożliwia także edytowanie nagrania oraz wygenerowanie wypowiedzi z wykorzystaniem próbki głosu od konkretnej osoby.