Dzień 1. na Cannes Lions International Festival of Creativity 2023

Dzień 1. na Cannes Lions International Festival of Creativity 2023
Tegoroczny Cannes Lions International Festival of Creativity 2023 rozpoczął się 19 czerwca i potrwa do najbliższego piątku. Dziś przedstawiamy krótką relację z pierwszego dnia festiwalu.
O autorze
1 min czytania 2023-06-20

Główne trendy festiwalu są widoczne już od pierwszego dnia: dbanie o planetę (choć to zabawne, że festiwalowa woda jest podawana w kartonikach, a nad nami nieustannie latają private jety), inkluzywność rozumiana jako zapraszanie do komunikacji ludzi z niepełnosprawnościami (include humanity in your communication) oraz dość ostrożne podejście do tematu AI.

Jeśli chodzi o to ostatnie, warto przytoczyć 2 wykłady o dwóch skrajnie innych podejściach. Accenture Song w osobie m.in. Davida Drogi i Nicka Law opowiadał o zmianie podejścia do tworzenia teamów kreatywnych. Kiedyś copy wymyślał i wysyłał pomysł do działu art. Potem za sprawą Billa Bernbacha pojawiły się teamy copy+art. R/GA wprowadziło następnie model design+story, czyli połączenie projektowania doświadczeń z osobami potrafiącymi tworzyć historie (tak powstało m.in. Nike Fuel). Obenie Accenture proponuje połączenie design+story+tech, które uzupełnione jest narzędziami AI przyspieszającymi generowanie pomysłów czy referencji.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Z drugiej strony Hakuhodo Inc. pokazało jak lokalne insighty mogą być atrakcyjne dla globalnego odbiorcy. Przykład z Japonii, gdzie na potęgę je się ostrygi, z których potem zostają tony skorup. Żeby jednak nie były one tylko odpadami, Hakuhodo stworzyło Shellmet – czyli kask o 30% bardziej wytrzymały od plastiku, stworzony w całości z muszelek. To też wpisuje się w trend utylizacji, recyclingu i dbania o planetę (make our planet your most important client). Z całego wykładu płynie lekcja o obserwacji i czerpaniu z lokalnych insightów i rozmów z ludźmi, bo tego żaden chatGPT nam nie dostarczy… „Culture eats AI for breakfast”

Autor: Kuba Sagan, co-founder & creative director Feeders Agency

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS Publicis Group przypomina w Cannes o swoim pierwszym narzędziu AI

Podczas Cannes Lion w 2017 Publicis Groupe zaprezentowało Marcel – narzędzie wykorzystujące moc sztucznej inteligencji, które miało służyć talentom z branży. Dlaczego Marcel przeszedł wówczas bez echa? Bo reakcje odbiorców na to rozwiązanie były z zdecydowanej większości negatywne, co w dzisiejszych czasach może budzić niemałe zdziwienie. Sześć lat później Publicis Groupe przypomina o swoich pierwszych próbach tworzenia z wykorzystaniem AI.

PS2 Meta zaprezentowała nowe narzędzie AI zamieniające tekst na mowę

16 czerwca br. Meta pochwaliła się w mediach społecznościowych nowym narzędziem, które służy m.in. zamianie tekstu na mowę. Voicebox umożliwia także edytowanie nagrania oraz wygenerowanie wypowiedzi z wykorzystaniem próbki głosu od konkretnej osoby.