„Życie. Dzień za dniem. Wszystkie podobne, ale nie wszystkie tak samo ważne. Jest dzień, który znaczy więcej niż inne. To dzień na U. Dzień, którego raz w roku potrzebuje każda kobieta, by zrobić badanie USG piersi i potwierdzić ich zdrowie” – taki opis widnieje na stronie nowej kampanii Fundacji Rak’n’Roll pod hasłem „Dzień na U”. Jej celem jest zachęcenie Polek do wykonywania przynajmniej raz w roku profilaktycznego badania USG piersi.
– Raz w roku każda młoda kobieta potrzebuje wziąć Dzień na U, by potwierdzić u specjalisty zdrowie piersi. USG to całkowicie bezbolesne, bezpieczne badanie, które trwa tylko kilkanaście minut – zaznacza Joanna Rokoszewska-Łojko z Fundacji Rak’n’Roll.
Zobacz również
Kampanię promuje spot, które narratorką jest Justyna Święs z zespołu The Dumplings. Film pełni funkcję swego rodzaju manifestu i pokazuje, jak w zabieganym świecie potrzebny jest dzień przeznaczony na badanie.
Oprócz piosenkarki, w kampanię zaangażowały się też takie znane osoby, jak: Joanna Jabłczyńska, Aleksandra Żuraw, Barbara Wrońska, Aleksandra Hamkało, Joanna Balasz, Anna Markowska, Agnieszka Lili Antoniak czy Małgorzata Rozenek-Majdan. Ambasadorki akcji na jeden dzień zniknęły ze swoich kanałów social mediowych, pokazując, że nic nie jest tak ważne, jak własne zdrowie.
Ponadto, w ramach kampanii marka Avon dofinansowała 10 tysięcy badań USG piersi. Można się na nie umówić w jednym z Gabinetów z Różową Wstążką zlokalizowanych w całej Polsce. Rejestracja jest niezwykle prosta – wystarczy wejść na stronę dziennau.pl, znaleźć gabinet w swojej okolicy i zapisać się online, telefonicznie lub poprzez portal ZnanyLekarz.pl. Pełna lista gabinetów, które dołączyły do akcji znajduje się na stronie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
29 stycznia br. wystartowała akcja #Rakstar, której celem było spełnienie marzeń podopiecznych fundacji Rak’n’Roll. Uśmiech, radość i szczęście, pomimo raka – to główny cel, który postawił sobie pomysłodawca całego przedsięwzięcia – podróżnik i reporter Tomasz Michniewicz.
PS2
W październiku 2018 roku Rak’n’Roll wystartował z nową kampanią „Coś do nich mam!”, w ramach której zachęca kobiety do regularnego badania swoich piersi. By im to ułatwić, Fundacja stworzyła bota BOOBlabla, który umówi na dofinansowane badanie USG piersi w gabinetach w całej Polsce.
PS3
W kwietniu br. ruszyła kampania Rak’n’Roll pt. „Pijani życiem”. Otworzyła ją premiera teledysku nowego singla The Dumplings „Dla Nas KRS 0000 338 803”. Hasło wyreżyserowanego przez Olgę Bołądź teledysku: „Nie ma nas bez procentów, nie ma Rak’n’Rolla bez procentów” miało zachęcać do przekazywania 1% podatku na Fundację.