Celem sondażu Multi Communications było oszacowanie, na ile media społecznościowe (Social Media) są obecnie wykorzystywane przez dziennikarzy. Chcieliśmy również sprawdzić, czy nastąpiły poważne zmiany w nastawieniu w odniesieniu do roku ubiegłego.
Aby umożliwić pełne porównanie z wynikami pierwszego sondażu, większość pytań brzmiała identycznie. Tak samo zdefiniowaliśmy media społecznościowe jako grupę aplikacji internetowych i mobilnych umożliwiających wymianę treści generowanych przez użytkowników oraz przekształcających komunikację w interaktywny dialog. Z tego powodu pytaliśmy dziennikarzy o korzystanie z określonych serwisów (np. Twitter, Facebook), które stały się synonimem Social Media, lub o narzędzia typu blogi, które mieszczą się w różnych serwisach (nie ma to jednak znaczenia dla wyników tego badania).
Zobacz również
Sondaż został przeprowadzony przez zespół Multi Communications na przełomie listopada i grudnia 2012. Podstawowym narzędziem była ankieta uzupełniana w trakcie rozmowy telefonicznej. W badaniu wzięli udział dziennikarze reprezentujący różne typy mediów, o zróżnicowanej tematyce, zasięgu oraz częstotliwości.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
W sumie skontaktowano się z około 200 dziennikarzami z całej Polski, z czego zebrano 125 wypełnionych ankiet. Głównym powodem odmowy wzięcia udziału w sondażu był brak czasu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing