E-konsumenci: zdrowie

Wyniki badania „E-konsumenci (Consumer Journey Online)”, zrealizowanego przez IAB Polska, ukazują ogromny potencjał internetu w procesie zakupowym produktów i usług z branży farmaceutycznej.
O autorze
1 min czytania 2014-09-10

Jednym z celów statutowych Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska jest dostarczanie wiedzy na temat medium XXI wieku, którym jest internet. W ramach tej misji IAB Polska postanowiło opublikować cykl raportów, które dedykowane są konkretnym branżom. W pierwszym z raportów skupiono się na produktach dotyczących zdrowia, takich jak lekarstwa, czy artykuły medyczne.

Z raportu wynika, że internet jest podstawowym źródłem wiedzy na temat zdrowia. To głównie w tym medium, obok telewizji, konsumenci znajdują informacje na temat leków, wyrobów i usług medycznych. Jak podkreśla ekspert jednego z partnerów badania – mówi Beata Tarnowska, Project Sales Manager odpowiadający za serwisy zdrowotne Onetu w Media Impact Polska – e-konsumenci oczekują nie tylko dobrych cen ale również dokładnej informacji i opinii o produkcie podpartej poradą specjalisty. Sposobów na korzystanie z sieci jest wiele. Internauci przede wszystkim korzystają z wyszukiwarek, przeglądają opinie dostępne na forach internetowych, uczestniczą w grupach dyskusyjnych oraz czerpią wiedzę z materiałów dostępnych w portalach internetowych.

Pobierz raport z badania.

O badaniu:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Metodologicznym punktem wyjścia badania był model „Consumer Decision Journey” stworzony przez McKinsey & Company, który jest modyfikacją klasycznego schematu marketingowego służącego do opisu kondycji marki na poszczególnych etapach procesu zakupowego. Pomiary badawcze zostały zrealizowane przez specjalistyczne instytuty (Ośrodek Przetwarzania Informacji oraz Interaktywny Instytut Badań Rynku) za pomocą ankiet emitowanych na przestrzeni wydawców internetowych obejmujących łącznym zasięgiem ponad 90% polskich internautów w wieku 15+: AdVice, atmedia, Grupa Gazeta.pl, Goldbach Audience, IDMnet, Interia, Onet, pkt.pl oraz GWP.

Ankiety emitowane były w okresach: 8-26 kwietnia 2013 oraz 6-31 maja 2014. Aby dane były reprezentatywne dla ogółu polskich internautów, do analiz wykorzystano wagi skonstruowane na podstawie informacji o płci internautów, ich wieku oraz częstotliwości korzystania z internetu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się