Pełna lista zobowiązań sieci E.Leclerc pojawiła się w specjalnej „Księdze zobowiązań marek własnych dla zrównoważonego rozwoju”. Umieszczono tam kluczowe dla brandu działania z myślą o ochronie naszego środowiska.
Po pierwsze, sieć postawiła sobie za cel, by dbać o zróżnicowaną dietę swoich klientów oraz oferować im produkty, dzięki którym będą mogli trzymać się zdrowego jadłospisu. W związku z tym E.Leclerc zamierza wzbogacić astortyment swojej marki własnej Bio Village. Dodatkowo, sieć chce ograniczyć zużycie oleju palmowego i wszędzie tam gdzie będzie to możliwe, wymienić go na inny składnik. Marka zamierza także wycofać się ze stosowania w produktach marek własnych jaj z chowu klatkowego.
Zobacz również
Innymi ważnymi zobowiązaniami marki są wprowadzenie do swojej oferty ekologicznych środków chemicznych oraz stopniowe wycofywanie plastikowych opakowań, tam gdzie jest to możliwe. Już teraz sieć prowadzi w swoich dwóch sklepach w Polsce – w Radomiu i Łodzi – pilotażowy program, w ramach którego klienci mogą pakować produkty sprzedawane na wagę do własnych pojemników.
Ponadto, do 2020 roku papiery toaletowe, ręczniki papierowe oraz chusteczki sprzedawane w sklepach sieci E.Leclerc otrzymają certyfikat FSC, czyli odpowiedzialnej gospodarki leśnej.
zdjęcie: depositphotos.com
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W kwietniu br. na sieć Netto ogłosiła wprowadzenie na polski rynek nowej aplikacji, której celem jest walka z marnowaniem żywnością.
PS2
Z myślą o ograniczeniu zużycia plastiku i promowaniu przyjaznych środowisku nawyków zakupowych, w połowie lipca br. Carrefour wprowadził dla swoich klientów możliwość zakupów produktów na wagę do ich własnych wielorazowych opakowań we wszystkich swoich sklepach w Polsce.
PS3
Kaufland jest kolejną siecią, która postanowiła zrezygnować z jednorazowych foliówek – teraz zamiast ich dostępne będą torby bawełniane, papierowe i plecionki.
PS4
W Biedronce od 10 kwietnia br. dostępna jest wykonana z surowców z odzysku torba T-shirt. Sieć wprowadziła też nowe patyczki higieniczne wykonane z bawełny i papieru, natomiast z kosmetyków i środków czystości BeBeauty, Dentix i Cler Biedronka wyeliminowała plastikowe mikrogranulki.
PS5
Lidl Polska kontynuuje rewolucję w temacie opakowań. W ofercie sieci pojawiły się warzywa i owoce w opakowaniach biodegradowalnych i kompostowalnych przemysłowo. Klienci mogą więc zakupić m.in. BIO ziemniaki, BIO cebulę lub BIO marchew w pełni nadających się do recyklingu opakowaniach.