E.Leclerc stawia na ekologię – sieć pozbywa się plastiku i oferuje możliwość zakupu produktów do własnego opakowania

E.Leclerc stawia na ekologię – sieć pozbywa się plastiku i oferuje możliwość zakupu produktów do własnego opakowania
Sieć E.Leclerc zaprezentowała niedawno listę swoich zobowiązań z myślą o naszym środowisku. Marka przede wszystkim zapowiedziała ograniczenie plastiku oraz wprowadzenie opcji pakowania produktów na wagę do własnych opakowań wielokrotnego użytku.
O autorze
1 min czytania 2019-09-23

Pełna lista zobowiązań sieci E.Leclerc pojawiła się w specjalnej „Księdze zobowiązań marek własnych dla zrównoważonego rozwoju”. Umieszczono tam kluczowe dla brandu działania z myślą o ochronie naszego środowiska.

Po pierwsze, sieć postawiła sobie za cel, by dbać o zróżnicowaną dietę swoich klientów oraz oferować im produkty, dzięki którym będą mogli trzymać się zdrowego jadłospisu. W związku z tym E.Leclerc zamierza wzbogacić astortyment swojej marki własnej Bio Village. Dodatkowo, sieć chce ograniczyć zużycie oleju palmowego i wszędzie tam gdzie będzie to możliwe, wymienić go na inny składnik. Marka zamierza także wycofać się ze stosowania w produktach marek własnych jaj z chowu klatkowego.

Innymi ważnymi zobowiązaniami marki są wprowadzenie do swojej oferty ekologicznych środków chemicznych oraz stopniowe wycofywanie plastikowych opakowań, tam gdzie jest to możliwe. Już teraz sieć prowadzi w swoich dwóch sklepach w Polsce – w Radomiu i Łodzi – pilotażowy program, w ramach którego klienci mogą pakować produkty sprzedawane na wagę do własnych pojemników.

Ponadto, do 2020 roku papiery toaletowe, ręczniki papierowe oraz chusteczki sprzedawane w sklepach sieci E.Leclerc otrzymają certyfikat FSC, czyli odpowiedzialnej gospodarki leśnej.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

zdjęcie: depositphotos.com

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W kwietniu br. na sieć Netto ogłosiła wprowadzenie na polski rynek nowej aplikacji, której celem jest walka z marnowaniem żywnością.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

Z myślą o ograniczeniu zużycia plastiku i promowaniu przyjaznych środowisku nawyków zakupowych, w połowie lipca br. Carrefour wprowadził dla swoich klientów możliwość zakupów produktów na wagę do ich własnych wielorazowych opakowań we wszystkich swoich sklepach w Polsce. 

PS3

Kaufland jest kolejną siecią, która postanowiła zrezygnować z jednorazowych foliówek – teraz zamiast ich dostępne będą torby bawełniane, papierowe i plecionki.

PS4

W Biedronce od 10 kwietnia br. dostępna jest wykonana z surowców z odzysku torba T-shirt. Sieć wprowadziła też nowe patyczki higieniczne wykonane z bawełny i papieru, natomiast z kosmetyków i środków czystości BeBeauty, Dentix i Cler Biedronka wyeliminowała plastikowe mikrogranulki.

PS5

Lidl Polska kontynuuje rewolucję w temacie opakowań. W ofercie sieci pojawiły się warzywa i owoce w opakowaniach biodegradowalnych i kompostowalnych przemysłowo. Klienci mogą więc zakupić m.in. BIO ziemniaki, BIO cebulę lub BIO marchew w pełni nadających się do recyklingu opakowaniach.