TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

eBay zakazuje sprzedaży produktów nawiązujących do seryjnego mordercy Jeffreya Dahmera

eBay zakazuje sprzedaży produktów nawiązujących do seryjnego mordercy Jeffreya Dahmera
W związku z popularnością serialu Netflixa „Monster: The Jeffrey Dahmer Story”, wzrosło zainteresowanie „kostiumami mordercy” na Halloween. eBay podkreśla, że sprzedaż przedmiotów inspirowanych seryjnym mordercą jest zabroniona, ponieważ narusza politykę serwisu.
O autorze
1 min czytania 2022-10-25

fot. Netflix

Kilka dni temu w serwisie Netflix odbyła się premiera biograficznego serialu zatytułowanego „Monster: The Jeffrey Dahmer Story”. Horror, który opowiada prawdziwą historię seryjnego mordercy, szybko zyskał popularność i znalazł miejsce wśród najchętniej wyświetlanych produkcji Netflixa z ostatnich dni.

Zainteresowanie serialem spowodowało, że na amerykańskich platformach sprzedażowych zaczęły pojawiać się liczne kostiumy i gadżety inspirowane postacią tytułowej postaci. Tuż przed świętem Halloween dużą popularnością cieszą się charakterystyczne okrągłe okulary, peruki w kolorze blond, koszule w paski czy pomarańczowe kombinezony, przypominające te, które nosił Jeffrey Dahmer oraz odtwórca jego roli – aktor Evan Peters. 

Zjawisko to wywołało wiele dyskusji, a w sieci nie brakuje głosów krytyki m.in. w związku z romantyzowaniem postaci seryjnego mordercy.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W odpowiedzi na liczne kontrowersje, eBay przypomina, że sprzedaż przedmiotów inspirowanych mordercą narusza zasady platformy. Obowiązująca „Polityka dotycząca przemocy i brutalnych przestępców” mówi bowiem, że „ogłoszenia promujące akty przemocy albo powiązane z osobami znanymi z popełniania aktów przemocy są niedozwolone”. Tym samym sprzedawcy nie mogą wystawiać na aukcję „przedmiotów związanych z brutalnymi przestępcami lub przynoszącymi korzyści przestępcom”.

Rzecznik eBay wyjaśnia, że zakaz sprzedaży „kostiumów Jeffreya Dahmera” został wprowadzony już wcześniej, jednak całą sprawę ponownie nagłośnił serial Netflixa.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS
O tym, jak popularność serialu wpływa na działania różnych marek, mogliśmy się przekonać w związku z hitem Netflixa „Squid Game”. W sieci pojawiło się wiele produktów oraz kreacji marketingowych nawiązujących do koreańskiego serialu. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się