Nagrody Effie Awards wręczyli przewodniczący grup eksperckich oraz przedstawiciele sponsorów Konkursu i Gali. Galę poprowadził Piotr Kraśko, dziennikarz i prezenter telewizyjny.
Złote statuetki w XIX edycji konkursu Effie Awards otrzymali twórcy kampanii:
Zobacz również
- „IKEA po sąsiedzku” – przygotowaną przez Agencja Warszawa dla firmy IKEA (w kategorii Brand Experience),
- „Rocznik 1999” – przygotowaną przez VML Poland dla firmy mBank (w kategorii Finanse),
- „Make it possible” – przygotowaną przez Wavemarker, DDB&tribal, OMD, LH oraz Digital Resolution dla firmy Huawei (w kategorii Long term marketing excellence),
- „Młody Bóg” – przygotowaną przez Starcom, BBDO Warszawa oraz Publicis dla firmy Prudential (w kategorii Long term marketing excellence),
- „DrWitt. Na co dzień na zdrowie” – przygotowaną przez Heads Advertising i Mindshare dla Grupy Maspex (w kategorii Napoje bezalkoholowe),
- „Jaki kolor ma powietrze w Twoim domu?” – przygotowaną przez Ogilvy, Carat Polska, iProspect Polska, Posterscope oraz PTR Digital dla firmy Philips (w kategorii Nowe technologie),
- „26. Finał WOŚP” – przygotowaną przez Fundację WOŚP (w kategorii Positive Change: Edukacja społeczna i Pro Bono),
- „Do ostatniego drzewa” – przygotowaną przez Ogilvy, Gameset, LifeTube oraz Facebook dla Greenpeace (w kategorii Positive Change: Edukacja społeczna i Pro Bono)
- „Ta kuchnia sprawdza się w życiu” – przygotowaną przez Wavemaker, Grey Group Poland, Performance Media, Kalicińscy oraz Loyalty Point dla firmy IKEA (w kategorii Retail / Kanały sprzedaży)
- „Ukraina” – przygotowaną przez Grandes Kochonos i Mediacom Warszawa dla firmy Play
(w kategorii Telekomunikacja) - „Kurpiodobre!” – przygotowaną przez Saatchi & Saatchi IS i Blue 449 dla firmy JBB Bałdyga (w kategorii Żywność)
- „Fundacja WOŚP gra z partnerami” – przygotowaną przez Fundację WOŚP, Złoty Melon oraz Boscata dla Fundacji WOŚP (w kategorii Marketing & Business Solutions)
- „IKEA Family – transformacja danowa firmy” – przygotowaną przez IKEA, Loyalty Point oraz Wavemaker dla firmy IKEA ( w kategorii Marketing & Business Solutions)
Wyróżnienia dla agencji:
Tytuł najbardziej efektywnej agencji roku otrzymała agencja Saatchi & Saatchi IS, a najbardziej efektywnej agencji mediowej roku: Wavemaker. Zajęli oni pierwsze miejsca w rankingach Effie 2018.
Pełna lista laureatów tegorocznej edycji Effie Awards dostępna jest tu >
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Do tegorocznej edycji konkursu Effie Awards zgłoszono 193 kampanie w 24 kategoriach. Prace oceniało ponad stuosobowe jury pod opieką 9 przewodniczących grup eksperckich oraz przewodniczącego jury. W tym roku po raz pierwszy przyznano nagrody w kategorii Marketing & Business Solutions, w której oceniano rezultaty projektów w kontekście otoczenia rynkowego, wyzwania i postawionych celów, pomysłu strategicznego, wybranych narzędzi do jego realizacji oraz efektów samego wdrożenia.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Cieszy minie znaczący wzrost poziomu działań marketingowych w Polsce, a także tempo zachodzących w nim zmian, odzwierciedlających globalne trendy, które w wielu kategoriach plasują Polskę bardzo wysoko na tle innych krajów. Cieszy mnie także dynamiczny rozwój agencji, które coraz częściej stają się partnerami biznesowymi marketerów. Zmiany dotyczą wszystkich – od firm rodzinnych, start upów i organizacji non-profit, po duże firmy i agencje. To pokazuje, że Effie dobrze spełnia swoją rolę w Polsce. Z dużym zadowoleniem obserwujemy te zmiany w zgłoszeniach do nowej kategorii: Marketing and Business Solutions, która w Polsce jest światowym debiutem tej kategorii. Wiemy już, że zgodnie z polskim opracowaniem zostanie ona wprowadzona także na innych rynkach. W tej kategorii nagradzane są pojedyncze działania, ale też całe programy marketingowe. Można w niej zgłaszać każdą aktywność oraz koncept biznesowy, które wyjątkowo pozytywnie wpłynęły na pozycję rynkową marki, produktu czy usługi. Mam tu na myśli np. takie działania, jak zmiana opakowań, wprowadzenie lub zmiany w programie lojalnościowym; wprowadzenie nowego kanału dystrybucji; użycie e-commerce lub nowoczesnej technologii w miejscu sprzedaży, ale także wprowadzenie zupełnie nowego produktu w kategorii, w której marketer był już obecny, czy zaangażowanie konsumentów w tworzenie produktów. Zgłoszenia debiutanckie miały bardzo wysoki poziom, a Jury było bardzo surowe oceniając prace i przyznając nagrody – powiedział podczas Gali Tomasz Lisewski, przewodniczący jury, global head of brand, bommunications & digital and marketing w firmie Philips,
– Transformacja cyfrowa i technologiczna powodują, że działania marketingowe również się zmieniają; od dążenia do jak najszybszej transakcji, po budowanie spersonalizowanej relacji z klientem, czy od masowej komunikacji do budowania indywidualnego doświadczenia związanego z marką. Te zmiany powodują, że coraz większa liczba marketerów zaczyna zadawać sobie inne pytania: zamiast klasycznego „jak ulepszyć swój produkt?”, pyta „jak polepszyć lub ułatwić życie klienta?”. To powoduje, że widzimy coraz więcej innowacji dotyczących serwisu i modeli biznesowych, a to z kolei otwiera zupełnie nowy obszar dla rozwoju marketingu, ale też biznesu ogólnie – dodał Tomasz Lisewski.
Podczas Gali został również zapowiedziany nowy projekt edukacyjny Effie.
– Mówimy, że zmienia się podejście do marketingu i rola CMO w organizacji. Słyszymy, że marketing odpowiada coraz częściej za działania całej firmy: wartość marki, doświadczenia konsumentów, biznes, wzrost firmy i wyniki. Czujemy, że odpowiedzią na te zmiany i wyzwania stała się tegoroczna kategoria Effie Marketing & Business Solutions. CMO, marketerzy i działy marketingu, na nowo definiują siebie, swoje cele i standardy. Agencje również na nowo definiują siebie, swoje struktury i usługi dla marketingu rozumianego jako biznes. Żeby pomóc w tych zmianach, Effie z konkursu, zmienia się w całoroczny projekt edukacyjny.
Są studia podyplomowe, kursy czy szkoły certyfikujące „twarde” umiejętności. Są programy obejmujące ekonomię, biznes czy zarządzanie. Brakuje programu, który odpowie na potrzeby inaczej już rozumianego marketingu: komunikacyjne, kompetencyjne, biznesowe i organizacyjne. A Effie ma dostęp do polskich i światowych case’ów oraz wysokiej klasy specjalistów – naszych jurorów i przewodniczących jury – powiedziała podczas Gali Anna Zimecka, Project Director, Stowarzyszenie SAR.
– Program Effie Marketing & Business Solutions to zupełnie pionierska forma edukacji i rozwoju. Stworzony z myślą o menedżerach średniego i wyższego szczebla. O ludziach rozumiejących potrzebę samodoskonalenia w warunkach zmieniających się modeli biznesowych, pracy w zmieniających się warunkach organizacyjnych i na nowym rynku. Ma odpowiadać na coraz szybciej zmieniające się potrzeby rynku i jego uczestników. To program dla tych, którym nie wystarcza tradycyjne myślenie o roli marketera w organizacji i roli agencji już nie tylko komunikacyjnych – zapowiedziała Anna Zimecka.
Informacje na temat Programu Effie Marketing & Business Solutions będzie można znaleźć na stronie Effie lub kontaktując się z zespołem Effie.
Effie Awards to najbardziej prestiżowy konkurs w branży marketingowej. W Polsce organizowany jest od 2000 roku. Co roku znacząco przybywa zgłaszanych projektów oraz otwierane są nowe kategorie.
Organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR
Doradca prawny: Firma prawnicza LSW Leśnodorski Ślusarek i Wspólnicy
Konkurs wspierają:
- Sponsorzy Strategiczni: Radio Zet, TVN,
- Sponsorzy Wspierający: AMS, Facebook, Wirtualna Polska,
- Partnerzy Merytoryczni: Mastercard, Nielsen, Premium TV TVN,
- Partnerzy Technologiczni: Samsung, Siskin,
- Partnerzy: Douglas, KUKBUK, Lemon Film,
- Partnerzy Gali: SASKA, Dictador, Jim Beam, Apothic Wines, Dark Horse, OSHEE, Nivona,
- Patroni medialni: Chillizet, My Company, NowyMarketing.pl, Wirtualnemedia.pl