W skład Komitetu Organizacyjnego Effie w Polsce wchodzą:
- Anna Barabasz-Sawińska, Marketing Director CEE Beverages & Head of Marketing Services, Grupa Maspex,
- Tomasz Bartnik, Partner, One Eleven,
- Wojciech Borowski, Group CEO, McCANN Poland,
- Elżbieta Flasińska, B2C Marketing Director, Grupa Pracuj SA,
- Edyta Frąckowiak, COO, Co-Founder, numbers & intuition,
- Dagmara Gadomska, General Manager, Publicis Worldwide,
- Michał Kociankowski, Managing Partner Synergion,
- Magda Kolenkiewicz, General Manager, Starcom,
- Magdalena Kozanowska, Vice President, COO & Partner, 180heartbeats + Jung v Matt,
- Małgorzata Majcher, Chief Strategy&Innovation Officer, DDB Warszawa,
- Alicja Miklaszewska-Kowalczuk, Managing Director, OMD,
- Joanna Okła, CEO, EssenceMediacom,
- Michał Rutkowski, Managing Director, K2 Create,
- Elżbieta Twardowska, Chief Strategy Officer, Ogilvy,
- Kamil Wiszowaty, CEO, Group One Media.
Komitet Organizacyjny Effie Poland jest ciałem decyzyjnym we wszystkich kwestiach regulaminowych, porządkowych, spornych, na każdym etapie organizacji i przebiegu konkursu. Obecnie Komitet pracuje nad zmianami w formularzach zgłoszeniowych, udoskonaleniem procesu zgłaszania, a także wyborem tegorocznego jury konkursu.
Zobacz również
Członkowie Komitetu przyjrzeli się również kategoriom konkursowym i uaktualnili ich katalog. Zamknięto kategorie Partnership i Automotive & Mobility, wcielając produkty i usługi z tej ostatniej do kategorii Consumer Goods i Services. Otwarto natomiast nową kategorię AI. Redefiniowano kategorię Retail poszerzając ją o Marketplaces, Non-Profit & Public Service poszerzając o Political Service.
Modyfikacji uległy też E-Commerce & Omnichannel, Social Platforms & Influencers oraz ESG. Rozdzielono kategorię Launch/Relaunch, obecnie mamy osobną kategorię Launch dla kampanii nowych produktów i usług oraz kategorię Relaunch & Defend powstałą z połączenia dwóch bliskich sobie kategorii skoncentrowanych na aktywnych działaniach komunikacyjnych, których celem była obrona pozycji biznesowej i/lub reakcja na zewnętrzne okoliczności biznesowe lub pozabiznesowe. Zmianom uległa też kategoria dla strategicznych konceptów biznesowych i marketingowych, w których dział marketingu odegrał kluczową rolę, tj. Marketing & Business Solutions (MBS).
Do tegorocznej edycji konkursu kwalifikują się działania i kampanie zrealizowane w okresie 1.01.2023 -31.03.2024 r. Prace będą przyjmowane w 3 terminach:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
- I termin: do 17.05.2024
- II termin: do 07.06.2024
- III termin: do 28.06.2024
Start zgłoszeń poprzedzą webinary dla zgłaszających Effie in Practice:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- 12.04.2024 – Wszystko wokół kategorii i zasad zgłaszania
- 23.04.2024 – Szkolenie dedykowane organizacjom Non-Profit
- 25.04.2024 – Jak pisać zgłoszenie, by nie zmarnować szansy na Effie
Gala odbędzie się 5.11.2024 w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej.
Aktualności dotyczące tegorocznej edycji konkursu można śledzić na https://awards.effie.pl/ oraz w mediach społecznościowych.