Sieć Lewiatan ruszyła z akcją „Eko pakowanie w Lewiatanie”, w ramach której chce wesprzeć swoich klientów w ekologicznych zakupach. W jej ramach marka wprowadza papierowe torby wielokrotnego użytku. Co więcej, w najbliższych tygodniach do sprzedaży trafią także kartony na zakupy.
Wspomniane torby, wykonanez papieru typu kraft, który charakteryzuje się wysoką wytrzymałością, posiadają mocne rączki, dzięki czemu można zapakować do nich aż 8 kg zakupów. Co ciekawe, zadruk, który widnieje na torbie, jest wykonany farbami wodnymi, pozyskanymi w 100% z recyclingu.
Zobacz również
PS
Do woreczka z tkaniny zamiast do jednorazowej torebki. 10 października br. sieć Kaufland wprowadziła do sprzedaży wielorazowe woreczki m.in. na świeże owoce i warzywa.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kaufland jest też kolejną siecią, która postanowiła zrezygnować z jednorazowych foliówek – teraz zamiast ich dostępne będą torby bawełniane, papierowe i plecionki.
PS3
Sieć E.Leclerc wprowadziła możliwość pakowania produktów na wagę do swoich własnych opakowań wielokrotnego użytku. Testy takiej usługi prowadzone są aktualnie w sklepach sieci w Radomiu i Łodzi. Podobną usługę wprowadził w lipcu br. Carrefour.
PS4
Spar Polska to kolejna sieć, która prowadzi działania mające na celu ograniczenie plastiku. Już teraz klienci mogą przynosić na zakupy swoje własne opakowania do pakowania mięsa, wędlin, serów czy ryb. Ponadto zamiast jednorazowych reklamówek, sieć oferuje te wielokrotnego użytku.
PS5
Na Gramy to pierwszy w Łodzi sklep w duchu zero waste. W ofercie marketu znajdziemy m.in. produkty spożywcze na wagę czy też kosmetyki naturalne. Co ważne – sklep wyznaje zasadę „zero plastiku”.