Eksperci o innowacyjności: Rafał Knap – service design jako metoda na optymalne doświadczenie cyfrowe

Czy można zaprojektować idealną usługę cyfrową, korzystając z najnowszych metodyk poznawczych i dostępnej technologii? To jedno z pytań jakie, nie bez przyczyny, stawiamy sobie w jednym z pierwszych kroków procesu service design.
O autorze
2 min czytania 2022-01-26

Metodyka ta obejmuje szereg holistycznych działań w organizacji, których celem jest dostarczanie produktu, usługi, a wszystko to w podejściu zorientowanym na użytkownika (user-centered design). Każdy z wymiarów podejmowanych przez zespoły wytwórcze w organizacjach dążą do zidentyfikowania, zaprojektowania, stworzenia i dostarczenia najbardziej optymalnego doświadczenia. Jest to często realizacja odpowiedzi na najbardziej oczekiwaną i aktualną potrzebę konsumenta. Ponieważ podstawową cechą potrzeb konsumenta jest ich zmienność w czasie, tak i zakres działań podejmowanych przez organizację ma charakter iteracyjny, powtarzalny i wciąż dążący do wypracowania lepszego rozwiązania.

Taka zmienność rynkowa ukształtowała ciągłą potrzebę poszukiwania innowacji w budowaniu pozytywnych doświadczeń konsumenta i zbudowała świadomość managerów w organizacjach do spoglądania na ofertę organizacji z punktu widzenia konsumenta. To zbudowało przestrzeń do identyfikowania punktów w procesach, w których kontakt konsumenta z organizacją wymaga poprawy, przedefiniowania lub wręcz przebudowy. To stało się siłą napędową innowacji i pojawienia się ról ambasadorów zmiany i innowacji w organizacjach.

Nowe studia podyplomowe Innovation Camp: Marketing. Biznes. Innowacje kształtują postawę takiej właśnie roli ambasadora innowacji i zmiany w organizacji. Dają możliwość poznania praktycznych metod monitorowania i przyswajania informacji o trendach poprzez identyfikowanie przewag, szans i ryzyk rynkowych. Dzięki kompleksowemu podejściu w stworzonym programie studiów uczestnicy mogą zapoznać się z metodykami i narzędziami, które stosowane są aktualnie przez managerów produktów i usług na różnych etapach dojrzałości rynkowej. Zdobyta wiedza pozwoli zaplanować wplatanie procesów innowacji w rutynę zadań kształtujących procesy w organizacji realizowane przez managerów komunikacji, marketingu, produktów i usług.

Serdecznie zapraszam do udziału w tak nieszablonowym i profesjonalnym programie dla kadry managerskiej stworzonym przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR i Akademię Leona Koźmińskiego (Kozminski University), organizacje skupiające na co dzień w swoich inicjatywach profesjonalistów, chcących dzielić się swoim doświadczeniem. Pierwsza edycja studiów wystartuje 19 lutego.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Więcej o studiach na stronie innovation.sar.org.pl/innovation-camp.

 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Autor: Rafał Knap jest przede wszystkim praktykiem efektywnego wykorzystania technologii w marketingu cyfrowym z ponad 15-letnim doświadczeniem w obszarach transformacji cyfrowej, IT, Project Managementu, realizacji kampanii w mediach społecznościowych i digital PR. Ma doświadczenie w wprowadzaniu obsługi kampanii reklamowych, tworzeniu nowych produktów w modelu SaaS na rynku B2B czy tworzeniu nowych platform do komunikacji i przeprowadzania marek przez digitalizację ich usług oraz komunikacji z konsumentami. Promotor budowania kultury innowacji i prototypowania. W toku tych lat tworzył zespoły zadaniowe, jak i projektowe. Z wykorzystaniem różnych metodyk i praktyk, a przede wszystkim na różnym etapie rozwoju organizacji. Ma też doświadczenie w tworzeniu startupów na etapie pomysłu na usługę, a także budowy spółek oferujących usługi komplementarne dla spółek w ramach grupy agencji marketingowych, technologicznych i kontentowych. Rafał będzie dzielił się swoją wiedzą i doświadczeniem jako wykładowca Innovation Camp.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się