TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Employer Branding – jak i gdzie pokazać, że jesteś wiarygodnym pracodawcą

Employer Branding – jak i gdzie pokazać, że jesteś wiarygodnym pracodawcą
Internet jest nieograniczonym źródłem wiedzy o otaczającym nas świecie, ale i narzędziem komunikacji dla osób prywatnych i firm, czy wszelkiego rodzaju instytucji. Wykorzystując możliwości, jakie stwarza Internet, firma może realizować zadania z zakresu Employer Brandingu.
O autorze
2 min czytania 2017-04-12

fot. unsplash.com

Czym on jest i w jaki sposób oraz gdzie go budować?

Pojęcie Employer Branding

Anglojęzyczny termin Employer Branding nie ma odpowiednika w języku polskim i zdecydowana większość fachowców z branży marketingowej używa oryginalnego pojęcia, choć określa ono budowanie wizerunku marki pracodawcy, jako firmy rzetelnej, wiarygodnej, dbającej o swoje kadry pracownicze, jak o najcenniejszy zasób w przedsiębiorstwie. Jeśli działania dotyczące Employer Brandingu są realizowane w odpowiedni sposób przez pracodawcę, to nie narzeka on na braki kadrowe, a na wolne miejsca pracy pojawiające się np. w serwisach rekrutacyjnych takich jak www.gowork.pl, od razu znajdują się dziesiątki, jeśli nie setki chętnych. Opinia wśród obecnych i potencjalnych pracowników zatrudnianych przez danego pracodawcę jest jak najlepsza, dlatego każdy chciałby u niego pracować. Trudno żeby było inaczej. Opinie stanowią bardzo istotny aspekt w przypadku podjęcia decyzji o zatrudnieniu w przedsiębiorstwie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Takie zaufanie i lojalność pracowników wynika z mądrego, przemyślanego Employer Brandingu. Silna, stabilna marka pracodawcy owocuje tym, że jego pracownicy są świetnie zmotywowani do pracy i przynoszą firmie wartość dodaną.

Budowanie marki pracodawcy powinno być realizowane w sposób kompleksowy, z wykorzystaniem dostępnych narzędzi komunikacji z wybranym targetem odbiorców. Tym targetem nie mogą być jednak tylko potencjalni kandydaci. Pozytywny wizerunek buduje się w dużej mierze dzięki odpowiedniej komunikacji z obecnymi pracownikami. Niestety w dalszym ciągu wiele firm nie zdaje sobie z tego sprawy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Dzięki temu komunikaty będą trafiały bezpośrednio do tych osób, na których najbardziej zależy firmie. Można je umieszczać między innymi w postaci świetnie zredagowanych, przyciągających uwagę ogłoszeń rekrutacyjnych w serwisach internetowych (np. www.gowork.pl).

Jak wykorzystywać Internet w Employer Brandingu?

Dzięki “sieci” można budować wizerunek marki pracodawcy w sposób kompleksowy, przy stosunkowo niewielkim nakładzie sił i środków. Warto między innymi stworzyć profil pracodawcy na podstawie wątków opiniowych z serwisu GoWork.pl. W ten sposób marka dociera nie tylko do potencjalnych kandydatów, ale również do byłych pracowników. To właśnie ich zdanie chcą poznać osoby zainteresowane zatrudnieniem w danym przedsiębiorstwie. Choć większość firm wciąż nie zdaje sobie z tego sprawy, to warto zadbać o komunikację z byłymi pracownikami.

Oprócz opinii prezentowanych pod adresem stworzonym dla pracodawcy, może on publikować na bieżąco aktualne informacje z życia swojej firmy, zwłaszcza o działaniach związanych ze wspieraniem pracowników. Powinny pojawiać się tam relacje z wyjazdów integracyjnych, pikników rodzinnych, czy obecności pracodawcy i jego pracowników na targach branżowych. To bardzo istotne, zważywszy, że to Internet jest najczęstszym źródłem informacji o firmie.

Duże możliwości w zakresie Employer Brandingu stwarzają serwisy społecznościowe, które pozwalają na pozyskanie obszernej wiedzy o pracodawcy, realnych warunkach pracy w jego przedsiębiorstwie oraz panującej tam atmosferze. Popularnym źródłem tego rodzaju wiedzy są social media profesjonalne, odwiedzane przez fachowców z branży. To także miejsce, gdzie warto i trzeba prowadzić aktywne działania Employer Brandingu. W social media pracodawca powinien aktualizować swoje profile na bieżąco, dbać o odpowiadanie potencjalnym pracownikom czy klientom na pojawiające się wątpliwości oraz mądrze reagować w sytuacji, gdy jest o coś oskarżany. Samo usuwanie takich wpisów np. byłych pracowników, na dłuższą metę nie przyniesie oczekiwanych efektów, a może jedynie zagrozić budowaniu pozytywnego wizerunku pracodawcy w przyszłości. Zwłaszcza, że opinie pracowników w mocnym stopniu wpływają na postrzeganie marki jako pracodawcy.

Pracodawca powinien prowadzić także własną stronę internetową, na bieżąco aktualizowaną, do której linki znajdą się m.in. na profilach w mediach społecznościowych czy w ogłoszeniach o pracę (m.in. w serwisie www.gowork.pl).