„Everyday Escape”: ASICS przekonuje, że kwadrans ćwiczeń działa lepiej niż wizyta a SPA [BADANIE]

„Everyday Escape”: ASICS przekonuje, że kwadrans ćwiczeń działa lepiej niż wizyta a SPA [BADANIE]
Globalne badanie ASICS pokazuje, że zaledwie 15 minut ruchu przynosi większe i trwalsze korzyści dla zdrowia psychicznego niż tydzień spędzony na luksusowym wyjeździe wellness.
O autorze
1 min czytania 2025-10-06

W obliczu rosnącego poziomu stresu podróże wellness zyskują na popularności – ich globalny wzrost w ciągu roku wyniósł aż 33%. Jednak, jak ujawniają dane ASICS, aż 67% osób wraca z wyjazdu rozczarowanych, a tyle samo badanych przyznaje, że korzyści znikają zaraz po powrocie do codzienności.

Dodatkowo, dla jednej trzeciej uczestników (32%) koszty okazały się dodatkowym źródłem stresu, a dla jednej czwartej (25%) – uciążliwe i długie podróże.

15 minut, które zmieniają samopoczucie

Badanie „Everyday Escape”, prowadzone przez dr. Brendona Stubbsa z King’s College London, pokazuje, że już 15 minut i 9 sekund ruchu wystarczy, by odczuć mierzalną poprawę nastroju.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Uczestnicy, którzy codziennie wykonywali krótki trening, odnotowali o 21% większą poprawę samopoczucia w porównaniu z wyjazdem wellness. Co więcej:

  • 71% uznało codzienny ruch za skuteczniejszy w redukcji stresu,
  • 65% za lepiej poprawiający nastrój,
  • 73% wskazało na dłużej utrzymujące się korzyści psychiczne.

– Tydzień poza domem może dać chwilowy zastrzyk energii, ale to ćwiczenia zapewniają długoterminowe korzyści – podkreśla dr Brendon Stubbs, badacz King’s College London.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wellness, który nic nie kosztuje

ASICS wraz z nową ambasadorką, aktorką Natashą Rothwell, promuje ideę „Everyday Escape” – prostych 15-minutowych przerw na ruch dostępnych dla każdego.

– Jasne, można wydać tysiące dolarów albo polecieć na drugi koniec świata, by poczuć się lepiej. Ale można też po prostu wyjść na zewnątrz i poruszać się. Wellness nie powinien być luksusem – tłumaczy Natasha Rothwell.

Marka ASICS zachęca, by w Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego (10 października) wziąć udział w inicjatywie #EverydayEscape i doświadczyć na własnej skórze, jak niewielka dawka ruchu wpływa na dobrostan psychiczny.

Globalny wymiar badania

11 000 ankietowanych przez ASICS pochodziło w sumie z 16 krajów, w tym m.in. z Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Australii, RPA, Singapuru, Francji, Niemiec, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Włoch, Brazylii, Holandii, Chin, Japonii, Indonezji, Hiszpanii i Szwecji.

Podczas realizacji projektu stworzono również dedykowaną stronę internetową, na której znaleźć można szczegóły dotyczące inicjatywy, a także produkty marki dedykowane aktywnemu stylowi życia.

PS „Undropped Kit”: ASICS proponuje nowy wzór stroju na WF, by zachęcić dziewczęta do aktywności fizycznej