Ewa Grzech: W Avon wszystko pozostaje bez zmian [KOMENTARZ]

Ewa Grzech: W Avon wszystko pozostaje bez zmian [KOMENTARZ]
Amerykański „Forbes" poinformował o złożeniu wniosku o ogłoszenie upadłości przez firmę Avon.
O autorze
1 min czytania 2024-08-23

Jak informuje amerykański „Forbes”, jedna z wiodących dawniej firm kosmetycznych Avon Products Inc. (API), spółka córka firmy Natura, która 2020 r. odkupiła biznes Avonu w Europie, Azji i Ameryce Łacińskiej, złożyła w połowie sierpnia br. wniosek o ogłoszenie upadłości przez firmę. Przepisy, na podstawie których złożono dokumentację, pozwalają na dalsze działanie marki. Obowiązkowa jest jednak reorganizacja pracy pod nadzorem odpowiedniego sądu.

Jak dodaje „Forbes”, decyzja firmy została w dużej mierze podjęta z uwagi na liczne pozwy sądowe, które dotyczyły jednego ze składników kosmetyków Avon – talku. Miał on powodować zwiększenie zachorowalności na raka.

– Pomimo wysiłków Natura, API było obciążone długiem w wysokości ponad 1,3 mld dol., w tym 78 mln dol. zobowiązań związanych z procesami sądowymi dotyczącymi talku – pisze „Forbes”.

Firma Natura wyszła z propozycją odkupienia akcji Avonu poza Stanami Zjednoczonymi. Koszt takiej transakcji wyniósłby 125 mln dolarów. Tego rodzaju posunięcie mogłoby odbyć się dopiero po zakończeniu procesu upadłościowego.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Stanowisko Avon Polska

O stanowisko w sprawie ogłoszenia upadłości przez Avon Products Inc. (API) poprosiliśmy Ewę Grzech, Head of Integrated Communications w Avon Cosmetics Poland.

„Pozwy sądowe w Stanach Zjednoczonych dotyczące talku w produktach Avon odnoszą się do produktów sprzedawanych na tym rynku przed 2016 rokiem. Uważamy, że zarzuty dotyczące ich bezpieczeństwa są całkowicie bezpodstawne i bronimy się przed nimi w sądzie. Ponieważ ten proces prawny dotyczy wyłącznie naszej spółki holdingowej Avon Products,  Inc.działalność Avon poza Stanami Zjednoczonymi nie jest objęta postępowaniem i nie będzie miała na nią wpływu. Oznacza to, że nic się nie zmienia dla naszych klientów, współpracowników, Konsultantek ani innych interesariuszy w Polsce. W Avon wszystko pozostaje bez zmian – kontynuujemy realizację naszych strategicznych inicjatyw, jednocześnie zapewniając klientom na całym świecie tę samą ofertę kosmetyczną, którą znają i kochają. Chcemy podkreślić, że bezpieczeństwo naszych produktów jest dla nas priorytetem, dlatego używamy wyłącznie kosmetycznego talku, który przeszedł testy potwierdzające brak azbestu. Ten naturalny minerał jest powszechnie stosowany w branży kosmetycznej. Avon ściśle przestrzega wszystkich regulacji dotyczących składników i bezpieczeństwa, a każdy nasz kosmetyk jest poddawany rygorystycznym testom, dzięki czemu może być używany bez obaw”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS „Kreatywność sprzedaje”: AVON – „Normalne, że ich dotykam” [PODCAST]

W ramach cyklu „Kreatywność sprzedaje” przybliżamy kampanie nagrodzone w konkursach SAR: KTR, Innovation oraz Effie 2023. Tym razem o kampanii „Normalne, że ich dotykam” rozmawiamy z Ewą Grzech, która kieruje działem Integrated Communications w Avon Polska.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się