Jak informuje amerykański „Forbes”, jedna z wiodących dawniej firm kosmetycznych Avon Products Inc. (API), spółka córka firmy Natura, która 2020 r. odkupiła biznes Avonu w Europie, Azji i Ameryce Łacińskiej, złożyła w połowie sierpnia br. wniosek o ogłoszenie upadłości przez firmę. Przepisy, na podstawie których złożono dokumentację, pozwalają na dalsze działanie marki. Obowiązkowa jest jednak reorganizacja pracy pod nadzorem odpowiedniego sądu.
Jak dodaje „Forbes”, decyzja firmy została w dużej mierze podjęta z uwagi na liczne pozwy sądowe, które dotyczyły jednego ze składników kosmetyków Avon – talku. Miał on powodować zwiększenie zachorowalności na raka.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
– Pomimo wysiłków Natura, API było obciążone długiem w wysokości ponad 1,3 mld dol., w tym 78 mln dol. zobowiązań związanych z procesami sądowymi dotyczącymi talku – pisze „Forbes”.
Firma Natura wyszła z propozycją odkupienia akcji Avonu poza Stanami Zjednoczonymi. Koszt takiej transakcji wyniósłby 125 mln dolarów. Tego rodzaju posunięcie mogłoby odbyć się dopiero po zakończeniu procesu upadłościowego.
Stanowisko Avon Polska
O stanowisko w sprawie ogłoszenia upadłości przez Avon Products Inc. (API) poprosiliśmy Ewę Grzech, Head of Integrated Communications w Avon Cosmetics Poland.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
„Pozwy sądowe w Stanach Zjednoczonych dotyczące talku w produktach Avon odnoszą się do produktów sprzedawanych na tym rynku przed 2016 rokiem. Uważamy, że zarzuty dotyczące ich bezpieczeństwa są całkowicie bezpodstawne i bronimy się przed nimi w sądzie. Ponieważ ten proces prawny dotyczy wyłącznie naszej spółki holdingowej Avon Products, Inc., działalność Avon poza Stanami Zjednoczonymi nie jest objęta postępowaniem i nie będzie miała na nią wpływu. Oznacza to, że nic się nie zmienia dla naszych klientów, współpracowników, Konsultantek ani innych interesariuszy w Polsce. W Avon wszystko pozostaje bez zmian – kontynuujemy realizację naszych strategicznych inicjatyw, jednocześnie zapewniając klientom na całym świecie tę samą ofertę kosmetyczną, którą znają i kochają. Chcemy podkreślić, że bezpieczeństwo naszych produktów jest dla nas priorytetem, dlatego używamy wyłącznie kosmetycznego talku, który przeszedł testy potwierdzające brak azbestu. Ten naturalny minerał jest powszechnie stosowany w branży kosmetycznej. Avon ściśle przestrzega wszystkich regulacji dotyczących składników i bezpieczeństwa, a każdy nasz kosmetyk jest poddawany rygorystycznym testom, dzięki czemu może być używany bez obaw”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS „Kreatywność sprzedaje”: AVON – „Normalne, że ich dotykam” [PODCAST]
W ramach cyklu „Kreatywność sprzedaje” przybliżamy kampanie nagrodzone w konkursach SAR: KTR, Innovation oraz Effie 2023. Tym razem o kampanii „Normalne, że ich dotykam” rozmawiamy z Ewą Grzech, która kieruje działem Integrated Communications w Avon Polska.