Facebook: Polskie MŚP należą do liderów w wykorzystaniu narzędzi cyfrowych [badanie]

Z badania przeprowadzonego przez Facebooka oraz firmę Morning Consult na małych i średnich przedsiębiorstwach z siedmiu krajów Unii Europejskiej wynika, że polskie MŚP należą do liderów w wykorzystaniu narzędzi cyfrowych.
O autorze
2 min czytania 2019-02-19

Aż 73% MŚP w Polsce deklaruje wykorzystanie Facebooka do swoich działań biznesowych. To więcej niż europejska średnia wynosząca 66% i najwięcej z przebadanych krajów (Niemcy, Francja, Hiszpania, Irlandia, Włochy, Polska, Wielka Brytania). Polscy przedsiębiorcy deklarują również, że Facebook pomógł im rozwinąć firmę (64% wobec średniej europejskiej wynoszącej 53%) oraz zwiększyć przychód ich firm (75%, średnia europejska 68%).

– Facebook aktywnie wspiera małe i średnie przedsiębiorstwa w rozwoju biznesu i podnoszeniu kompetencji cyfrowych – od 2011 roku firma globalnie zainwestowała w tym obszarze ponad miliard dolarów. W największych polskich miastach zorganizowaliśmy już blisko 10 konferencji skierowanych do przedstawicieli lokalnych firm, a w maju 2018 otworzyliśmy w Warszawie “Przestrzeń from Facebook” – miejsce spotkań i szkoleń, które regularnie gości polskich przedsiębiorców. W Polsce powstała również Rada MŚP zrzeszająca 16 firm z całego kraju, a nasi przedsiębiorcy gościli na międzynarodowej konferencji Gather w Dublinie, na której wymieniali się doświadczeniami z przedstawicielami sektora MŚP z całego regionu – wymienia Jakub Turowski, odpowiedzialny w Facebooku za politykę publiczną w Polsce i krajach bałtyckich.

Kluczowe dane dla Polski

  • 73% MŚP w Polsce deklaruje wykorzystanie Facebooka do swoich działań biznesowych. To więcej niż europejska średnia wynosząca 66% i najwięcej z przebadanych krajów (Niemcy, Francja, Hiszpania, Irlandia, Włochy, Polska, Wielka Brytania),
  • 64% MŚP w Polsce deklaruje, że Facebook pomógł im rozwinąć firmę (średnia europejska to 53%),
  • 75% polskich MŚP obecnych na Facebooku deklaruje, że Facebook pomógł im zwiększyć przychód (średnia europejska to 68%),
  • 62% polskich MŚP obecnych na Facebooku deklaruje, że dzięki wzrostowi zapotrzebowania na swoje towary i usługi wynikającemu z pojawienia się na Facebooku mogło zwiększyć zatrudnienie (średnia europejska to 50%),
  • 68% MŚP w Polsce deklaruje, że Facebook pomógł im znaleźć nowych klientów (średnia europejska to 59%),
  • 87% polskich MŚP obecnych na Facebooku deklaruje, że Facebook pomógł im w przyciągnięciu nowych klientów (średnia europejska to 83%),
  • 68% MŚP w Polsce deklaruje, że Facebook pomaga im w dialogu pomiędzy ich firmą, a klientami (średnia europejska to 57%)

O badaniu

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W grudniu 2018 roku firma Morning Consult przeprowadziła na zlecenie Facebooka wywiady z ponad 7000 pracowników MŚP z USA, Niemiec, Francji, Hiszpanii, Irlandii, Włoch, Polski i Wielkiej Brytanii. Sprawdzono jak Facebook wpływa na szeroką gamę czynników, w tym między innymi zwiększenie przychodu, wyszukiwanie pracowników, dotarcie do klientów, rozwój produktów i usług oraz ich sprzedaż za granicą, komunikację z klientami czy znajdowanie nowych dostawców. Wszyscy ankietowani pracowali na pełen etat (lub byli samozatrudnieni) na stanowisku menedżerskim lub wyższym. Margines błędu wyniósł 1%.

Więcej informacji o badaniu znajduje się na stronie facebook.morningconsultintelligence.com/countries/poland/.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się