TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Facebook: Polskie MŚP należą do liderów w wykorzystaniu narzędzi cyfrowych [badanie]

Z badania przeprowadzonego przez Facebooka oraz firmę Morning Consult na małych i średnich przedsiębiorstwach z siedmiu krajów Unii Europejskiej wynika, że polskie MŚP należą do liderów w wykorzystaniu narzędzi cyfrowych.
O autorze
2 min czytania 2019-02-19

Aż 73% MŚP w Polsce deklaruje wykorzystanie Facebooka do swoich działań biznesowych. To więcej niż europejska średnia wynosząca 66% i najwięcej z przebadanych krajów (Niemcy, Francja, Hiszpania, Irlandia, Włochy, Polska, Wielka Brytania). Polscy przedsiębiorcy deklarują również, że Facebook pomógł im rozwinąć firmę (64% wobec średniej europejskiej wynoszącej 53%) oraz zwiększyć przychód ich firm (75%, średnia europejska 68%).

– Facebook aktywnie wspiera małe i średnie przedsiębiorstwa w rozwoju biznesu i podnoszeniu kompetencji cyfrowych – od 2011 roku firma globalnie zainwestowała w tym obszarze ponad miliard dolarów. W największych polskich miastach zorganizowaliśmy już blisko 10 konferencji skierowanych do przedstawicieli lokalnych firm, a w maju 2018 otworzyliśmy w Warszawie “Przestrzeń from Facebook” – miejsce spotkań i szkoleń, które regularnie gości polskich przedsiębiorców. W Polsce powstała również Rada MŚP zrzeszająca 16 firm z całego kraju, a nasi przedsiębiorcy gościli na międzynarodowej konferencji Gather w Dublinie, na której wymieniali się doświadczeniami z przedstawicielami sektora MŚP z całego regionu – wymienia Jakub Turowski, odpowiedzialny w Facebooku za politykę publiczną w Polsce i krajach bałtyckich.

Kluczowe dane dla Polski

  • 73% MŚP w Polsce deklaruje wykorzystanie Facebooka do swoich działań biznesowych. To więcej niż europejska średnia wynosząca 66% i najwięcej z przebadanych krajów (Niemcy, Francja, Hiszpania, Irlandia, Włochy, Polska, Wielka Brytania),
  • 64% MŚP w Polsce deklaruje, że Facebook pomógł im rozwinąć firmę (średnia europejska to 53%),
  • 75% polskich MŚP obecnych na Facebooku deklaruje, że Facebook pomógł im zwiększyć przychód (średnia europejska to 68%),
  • 62% polskich MŚP obecnych na Facebooku deklaruje, że dzięki wzrostowi zapotrzebowania na swoje towary i usługi wynikającemu z pojawienia się na Facebooku mogło zwiększyć zatrudnienie (średnia europejska to 50%),
  • 68% MŚP w Polsce deklaruje, że Facebook pomógł im znaleźć nowych klientów (średnia europejska to 59%),
  • 87% polskich MŚP obecnych na Facebooku deklaruje, że Facebook pomógł im w przyciągnięciu nowych klientów (średnia europejska to 83%),
  • 68% MŚP w Polsce deklaruje, że Facebook pomaga im w dialogu pomiędzy ich firmą, a klientami (średnia europejska to 57%)

O badaniu

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W grudniu 2018 roku firma Morning Consult przeprowadziła na zlecenie Facebooka wywiady z ponad 7000 pracowników MŚP z USA, Niemiec, Francji, Hiszpanii, Irlandii, Włoch, Polski i Wielkiej Brytanii. Sprawdzono jak Facebook wpływa na szeroką gamę czynników, w tym między innymi zwiększenie przychodu, wyszukiwanie pracowników, dotarcie do klientów, rozwój produktów i usług oraz ich sprzedaż za granicą, komunikację z klientami czy znajdowanie nowych dostawców. Wszyscy ankietowani pracowali na pełen etat (lub byli samozatrudnieni) na stanowisku menedżerskim lub wyższym. Margines błędu wyniósł 1%.

Więcej informacji o badaniu znajduje się na stronie facebook.morningconsultintelligence.com/countries/poland/.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się