Do tej pory na Facebooku mogliśmy korzystać z sześciu reakcji – oprócz charakterystycznej ikonki „Lubię to”, mieliśmy również do wyboru przyciski m.in. wyrażające złość, zdziwienie czy też rozbawienie.
Teraz popularny portal społecznościowy postanowił wprowadzić nową reakcję, która nawiązuje do pandemii koronawirusa – czyli czasów, w których jesteśmy odizolowani od reszty, w większości przypadków nawet od rodziny i obawiamy się o własne zdrowie, a także naszych bliskich.
Zobacz również
W związku z tym użytkownicy serwisu dostali teraz możliwość wyrażenia pod postami reakcji o nazwie „Care”, która symbolizuje troskę, a także wsparcie wobec innych osób. Co więcej, nowa ikonka dostępna będzie zarówno na Facebooku, jak i na Messengerze – z tą różnicą, że w portalu społecznościowym występuje ona jako emotikon przytulający serce, a w komunikatorze – jako pulsujące fioletowe serce.
Facebook udostępnia nową reakcję globalnie i ma ona pojawić się u wszystkich użytkowników jeszcze w tym tygodniu.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Na tę chwilę nie wiadomo czy reakcja zostanie wprowadzona do portalu na stałe.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Przedstawiciele Facebooka zapowiedzieli walkę z rozprzestrzenianiem się fałszywych informacji na temat koronawirusa. Z portalu społecznościowego usuwane będą nieprawdziwe treści na jego temat, w tym m.in. te dotyczące „alternatywnych” sposobów leczenia.
PS2
Facebook uruchomił właśnie fukcję Community Help w Polsce. Za jej pośrednictwem użytkownicy mogą prosić o pomoc lub oferować ją tym, którzy są w potrzebie w związku z epidemią.