Do tej pory na Facebooku mogliśmy korzystać z sześciu reakcji – oprócz charakterystycznej ikonki „Lubię to”, mieliśmy również do wyboru przyciski m.in. wyrażające złość, zdziwienie czy też rozbawienie.
Teraz popularny portal społecznościowy postanowił wprowadzić nową reakcję, która nawiązuje do pandemii koronawirusa – czyli czasów, w których jesteśmy odizolowani od reszty, w większości przypadków nawet od rodziny i obawiamy się o własne zdrowie, a także naszych bliskich.
Zobacz również
W związku z tym użytkownicy serwisu dostali teraz możliwość wyrażenia pod postami reakcji o nazwie „Care”, która symbolizuje troskę, a także wsparcie wobec innych osób. Co więcej, nowa ikonka dostępna będzie zarówno na Facebooku, jak i na Messengerze – z tą różnicą, że w portalu społecznościowym występuje ona jako emotikon przytulający serce, a w komunikatorze – jako pulsujące fioletowe serce.
Facebook udostępnia nową reakcję globalnie i ma ona pojawić się u wszystkich użytkowników jeszcze w tym tygodniu.
#PrzeglądTygodnia [09-15.09.2025]: minimalizm w kampanii OOH Braci Sadowników, fundacja Igi Świątek, Grupa Arche na rzecz demografii
Na tę chwilę nie wiadomo czy reakcja zostanie wprowadzona do portalu na stałe.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Przedstawiciele Facebooka zapowiedzieli walkę z rozprzestrzenianiem się fałszywych informacji na temat koronawirusa. Z portalu społecznościowego usuwane będą nieprawdziwe treści na jego temat, w tym m.in. te dotyczące „alternatywnych” sposobów leczenia.
PS2
Facebook uruchomił właśnie fukcję Community Help w Polsce. Za jej pośrednictwem użytkownicy mogą prosić o pomoc lub oferować ją tym, którzy są w potrzebie w związku z epidemią.