Nad kryptowalutą Facebooka pracuje nowo utworzona spółka firmy Calibra, która będzie dbała o to, by dane finansowe użytkowników waluty nie zostały upublicznione ani nie były wykorzystywane w biznesie reklamowym przez platformę.
Co więcej, w związku z wprowadzeniem własnej kryptowaluty, Facebook powołał oddzielną organizację non-profit zatytułowaną Libra Association, która składa się z takich firm, jak m.in. PayPal, Visa, Mastercard, czy eBay. Owe korporacje będą gwarantowały stabilność waluty, bowiem wspólnie będą przekazywać co jakiś czas środki finansowe na specjalną rezerwę po to, by kurs Libry opierał się na realnej walucie.
Zobacz również
Za pomocą kryptowaluty Facebooka będzie można początkowo robić tylko przelewy, zaś w późniejszym czasie wprowadzona zostanie również opcja płacenia za zakupy w sklepie oraz rachunki. Przedstawiciele platformy zapowiedzieli też, że chcą by Libra była wykorzystywana nie tylko w świecie cyfrowym, ale i rzeczywistym.
PS
Chociaż o Bitcoinie i innych kryptowalutach wiemy już dzisiaj sporo, to potencjał pojawiający się na styku z innymi branżami zdaje się dopiero do nas docierać. Ostatnimi czasy to właśnie branża marketingowa szykuje się na rozwój nowej gałęzi — kryptomarketingu. Co własna kryptowaluta może dać marce?
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Blockchain jest terminem, z którym coraz częściej spotykają się nie tylko zapaleńcy nowych technologii – znajdujemy się w przełomowym momencie, gdy zaczyna on trafiać do mainstreamu. Ważną rolę w tej rewolucji odegrają specjaliści od PR.