W 2014 roku Facebook wprowadził opcję „Dlaczego widzę tę reklamę”, która tłumaczy nam dlaczego dana reklama kierowana jest do nas. Teraz portal społecznościowy wprowadza podobną opcję do postów, które pojawiają się w naszych aktualnościach.
Po kliknięciu trzykropka przy danym wpisie, pojawia nam się informacja, w jaki sposób poprzednie interakcje wpływają na ranking postów w naszym kanale wiadomości lub jakie informacje mają na ogół największy wpływ na kolejność postów.
Zobacz również
Dlaczego Facebook postanowił wprowadzić taką opcję? Otóż podczas testów, użytkownicy wskazali, że przejrzystość dotycząca wyświetlania postów to za mało. W związku z tym portal społecznościowy udostępnił możliwość wprowadzania zmian w swoich ustawieniach, co do wyświetlania postów w aktualnościach.
Facebook poinformował również o zaktualizowaniu opcji „Dlaczego widzę tę reklamę”. Teraz będziemy mogli się też dowiedzieć, jakie dane są wykorzystywane przez reklamodawców do dopasowywania reklam.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Facebook zapowiedział kilka zmian w swoich narzędziach analitycznych: między innymi pojedynczy wskaźnik trafności zostanie zastąpiony trzema nowymi, a także zmieni się metoda liczenia potencjalnego zasięgu.
PS2
Facebook uruchomił nową sekcję poświęconą inspiracjom i kreatywności w ramach zasobów Facebook for Business. Znajdziemy tam materiały szkoleniowe i przykłady realizacji, zachęcające twórców oraz reklamodawców do wykorzystywania nowych rozwiązań i zwiększania efektywności działań na Facebooku.