Fanta od dekad kojarzy się z gazowanym napojem o smaku pomarańczowym. W międzyczasie pojawiło się jednak wiele innych opcji smakowych, które niekoniecznie były spójne z dotychczasowym logo marki.
– Logo na, powiedzmy, napoju winogronowym dezorientuje konsumentów – powiedział Rapha Abreu, globalny wiceprezes ds. projektowania w The Coca-Cola Company.
Zobacz również
W nowym logo nie znajdziemy już pomarańczy oraz listka. W ostatniej literze nazwy marki nie ma także kształtu przypominającego uśmiech. Pozostawiono natomiast kolor niebieski, jednak jest on nieco jaśniejszy od poprzedniego.
Globalna identyfikacja wizualna została stworzona przez agencję kreatywną Jones Knowles Ritchie. Jednym z celów zaktualizowania identyfikacji wizualnej była chęć zmiany postrzegania marki jako napoju tylko dla młodzieży. Nieco uproszczona wersja ma trafiać do szerokiego grona odbiorców. Nowy wygląd ma także „zainspirować ludzi do znalezienia zabawy w życiu”, jak podano w komunikacie prasowym.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Naprawdę zainspirował nas pomysł zapewnienia zabawy konsumentom w każdym wieku, kiedy zaczęliśmy zastanawiać się, jak przybliżyć cel marki masom. Myśląc, co to oznaczało dla ekspresji, postawy i działań marki, byliśmy w stanie zbudować charakterystyczną tożsamość marki, która sygnalizowała zaangażowanie Fanty w zabawę na każdym poziomie – od prawdziwego życia po cyfrowy – powiedziała Lisa Smith, ECD Global z Jones Knowles Ritchie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Fanta nie jest jedyną firmą produkującą napoje, która ostatnio zyskała nowy wygląd. Jej rebranding pojawił się zaraz po rebrandingu Pepsi.
PS Pepsi z nowym logo na 125. rocznicę istnienia marki
Logo Pepsi zmieniono pierwszy raz od 2008 roku. Marka wdroży nowy wygląd tuż przed 125. rocznicą istnienia.