fot. pexels.com
W obecnych czasach, aby być bardzo dobrym specjalistą od PR-u, należy zrozumieć ważną zasadę rządzącą współczesnym biznesem – budowanie relacji online stało się sztuką tak samo ważną, jaką przez lata było budowanie i podtrzymywanie relacji offline. Statystyki, które przemawiają za potęgą kanałów social media, są imponujące. W Polsce z Facebook’a korzysta blisko 15 milionów osób. Ponad połowa z nich każdego dnia loguje się na swoje konto na urządzeniu mobilnym. Użytkownicy mediów społecznościowych między 18 a 29 rokiem życia za najważniejszy kanał uznają Instagram. Co chwila wprowadzane są innowacyjne rozwiązania, które mają przyciągnąć i zatrzymać nowych użytkowników.
Zobacz również
Aby być ze wszystkim na bieżąco, trzeba poświęcić mnóstwo czasu na śledzenie trendów social media. Warto jednak poważnie zainteresować się tym tematem, ponieważ marki, które rządzą w mediach społecznościowych, wygrywają również na polu biznesowym. Zobaczcie, które trendy warto wykorzystać dla swojej marki.
Stawiaj na jakościowy i atrakcyjny wizualnie content
Obecnie dobre zdjęcie można zrobić nawet telefonem. Kreując wizerunek swojej marki w social media, warto zadbać o to, aby content, który przedstawiamy odbiorcom, był estetycznie dopracowany. Nie trzeba od razu inwestować w zatrudnienie fotografa. Warto poznać tajniki fotografii telefonicznej – dobre światło, jasne tło i wyraźne zdjęcie to najprostszy przepis na sukces. Kreując markę na Instagramie, należy myśleć szóstkami, dziewiątkami i dwunastkami, czyli wyobrażać sobie jaką tablicę zobaczy klient, który wejdzie na nasz profil. Ważne jest, aby estetyka poszczególnych zdjęć była ze sobą spójna, a kolorystyka zachowana w podobnej tonacji. Zdjęcia, które dodajemy, powinny być wysmakowane i w dobrym guście. Użytkownicy lubią te profile, które stanowią dla nich bazę inspiracji. To dlatego blogerki osiągnęły tak ogromny sukces! Warto iść ich śladem i budować w social media markę, w której świat będzie chciał wejść nasz potencjalny klient.
Postaw na wideo
Statystyki pokazują, że każdego dnia na Facebook’u użytkownicy wyświetlają ponad 100 milionów godzin contentu wideo. Internet nie przepada za wyreżyserowanymi reklamami rodem z telewizji. W mediach społecznościowych najlepiej sprawdzają się krótkie filmiki, które wygrywają swoją naturalnością oraz prostotą.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Dodatkowo Facebook mocno stawia na promocję contentu wideo – warto więc dodawać krótkie filmy bezpośrednio na profil marki, a nie udostępniać je z YouTube. Przed dodaniem wideo należy upewnić się, że wszystkie elementy składowe są dopracowane. Oczywiście, film nie powinien za bardzo różnić się od tego, który po krótkim szkoleniu mógłby sam nakręcić odbiorca, ale musi być on estetyczny i wizualnie atrakcyjny. Wszystkie materiały z niewyraźnym obrazem lub niemal niemożliwym do wyłapania dźwiękiem nie powinny zostać opublikowane.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Działaj „live”
Pokaż się odbiorcom „tu i teraz”. Ogromny sukces Snapchata zachęcił Instagram do stworzenia podobnej funkcji, a niedługo później relacja live pojawiła się także w aplikacji Messanger dla Facebooka. Odbiorcy chętnie podglądają, jak od wewnątrz wygląda życie ich idola lub marki, w której lubią kupować. Firmy, które umiejętnie pokazują „na żywo” swoje życie od wewnątrz, zyskują wiernego i zaufanego klienta. Stają się przy tym bardziej autentyczne i wpływa to korzystnie na ich wizerunek.
Pokazuj „wyróżniki” swojej firmy. Przedstaw klientom swój zespół. Spraw, aby wiedzieli, że za produktem stoi człowiek. Zaprezentuj, jak w wyjątkowy sposób pakowane są zamówienia lub jak wyglądają przygotowania do pokazu, czy tworzenie nowej kolekcji.
Współpracuj z blogerami i influencerami
Blogerzy i influencerzy są potęgą Internetu. Ci, którzy potrafią odnaleźć się w wirtualnym świecie, stają się prawdziwymi idolami dla swoich odbiorców. O ich sukcesie stanowi fakt, że obecnie współpracują z nimi nie tylko marki, ale także magazyny modowe, dla których wcześniej blogerzy byli rosnącą konkurencją. Aby współpraca z influencerami była owocna, należy patrzeć nie tylko na liczbę obserwatorów. Ważne jest również zaangażowanie odbiorców, grupa docelowa oraz wartość treści, które influencer publikuje.
Wbrew pozorom, największych sukcesów nie odnoszą te marki, które rozpoczynają współpracę najpopularniejszymi osobami, a te, które potrafią tak dobrać influencerów i blogerów, aby stali się autentyczną i wiarygodną wizytówką marki. Osoba, wśród której odbiorców są głównie nastolatki, fantastycznie sprzeda produkty o wartości do kilkudziesięciu złotych, ale nie poradzi sobie z drogim i ekskluzywnym produktem. Blogerka słynąca ze swojego eklektycznego stylu nie stanie się wiarygodnym ambasadorem marki promującej ekologiczne materiały i slow-life.