FASOFF: Fundacja „Dom w Łodzi” i 11 przyszłych mam kreują modę na ciążę bez alkoholu

FASOFF: Fundacja „Dom w Łodzi” i 11 przyszłych mam kreują modę na ciążę bez alkoholu
W tegorocznej odsłonie kampanii #FASOFF 11 przyszłych mam z całej Polski kreuje modę na ciąże bez alkoholu. Przy okazji same stają się dziełami sztuki w pięknym otoczeniu MSN w Warszawie.
O autorze
2 min czytania 2025-09-25

Według badań Instytutu Matki i Dziecka aż 49% kobiet piło alkohol w ciąży, a 11% robiło to regularnie. Właśnie dlatego tegoroczna – siódma już edycja – kampania FASOFF jest skierowana bezpośrednio do pań spodziewających się dziecka.

Podstawowym celem kampanii jest zachęcanie ciężarnych pań do całkowitej abstynencji w trakcie ciąży.

– Chcemy razem z przyszłymi mamami promować modę na ciążę bez alkoholu. Wystarczy odstawić kieliszek, by nie skazać dziecka na dramat jakim jest FAS – opowiada Jolanta Bobińska, prezeska Fundacji „Dom w Łodzi”, założycielka Domu Dziecka dla Dzieci Chorych.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampanię FASOFF od samego początku wspiera Kompania Piwowarska, dzięki czemu przekaz „nie pij w ciąży” ma szansę dotrzeć do większej liczby osób.

– Już po raz siódmy ruszamy ze wspólnymi działaniami. Naszą kampanią przekonujemy do całkowitego odstawienia alkoholu w czasie ciąży. W naszych przekazach mówimy o objawach FAS, obalamy mity dotyczące picia alkoholu – np. że łożysko chroni dziecko, że mała ilość nie zaszkodzi, że FAS da się wyleczyć – podkreśla Grzegorz Adamski, kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju Kompanii Piwowarskiej.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Ambasadorki kampanii

Modę na ciążę bez alkoholu pomagają kreować:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Kornelia Nizińska – fundraiserka z Jeleniej Góry oraz twórczyni profilu
    o macierzyństwie blisko natury. Łączy pracę w sektorze pozarządowym
    z działalnością edukacyjną skierowaną do rodziców.
  • Julia Walczyk-Klimaszyk – czołowa polska florecistka, olimpijka z Paryża
    i złota medalistka Igrzysk Europejskich. Przyszła sportowa mama, propagująca aktywność fizyczną w ciąży.
  • Martyna Pietryszyn – na plan przyjechała z Kędzierzyna. Codziennie łączy rolę mamy z pasją do sportu. Wierzy, że każda kobieta może odnaleźć w sobie siłę, by zadbać o siebie. Zdrowa i szczęśliwa mama, to zdrowe i szczęśliwe dziecko.
  • Zofia Miller – projektantka, studiuje arteterapię w Warszawie. W wolnym czasie rozwija swoje artystyczne zainteresowania.
  • Julia Czyżewska – pedagożka specjalna, pracuje w przedszkolu dla dzieci słabowidzących, wspiera dorosłe osoby z niepełnosprawnością wzroku. Nauczycielka dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną.
  • Anna Olesiewicz – socjolożka i psychoterapeutka par. Kocha teorię przywiązania i piec ciasta z warzyw.
  • Anna Stefańska – z zawodu i z powołania nauczycielka, która aktualnie bardzo interesuje się sztuką.
  • Klaudia Wacha – fizjoterapeutka dziecięca. Na co dzień pracuje z dziećmi z wadami genetycznymi oraz zespołem FAS.
  • Zofia Janik – położna, która na co dzień pracuje z przyszłymi rodzicami, przygotowując ich do odpowiedzialnego i pełnego bliskości rodzicielstwa.
  • Sara Mokros – mama i przyszła mama, zawodowy dietetyk kliniczny – wspiera kobiety w dbaniu o siebie i o swoje dzieci już od pierwszych chwil życia.
  • Oliwia Dzwonnik – neurologopedka z Łodzi, dobrze wie czym jest FAS – często spotyka dzieci cierpiące z powodu spożywania alkoholu przez mamy w trakcie ciąży.

Nad stylizacją przyszłych mam czuwała reżyserka i choreografka pokazów mody Magdalena Rozenfeld, która do projektu zaprosiła zaprzyjaźnionych projektantów: Jackoba Buczyńskiego (projektanta mody cyrkularnej i pioniera upcyclingu w Polsce), Klaudię Markiewicz, Kry Szyego (czyli Krystiana Szymczaka) oraz Rad Duet.

Zdjęcia wykonał Sebastian Glapiński, spot wideo filmował Maciej Gruda, reżyserował Tomasz Soluch.

Za pomysł i realizację odpowiada MOSQI.TO.