Nowe opakowanie zostało zaprojektowane z myślą o rosnących potrzebach rozwijającego się rynku handlu elektronicznego, równocześnie promując zachowania konsumenckie z obszaru zrównoważonego podejścia. Zarówno dla nowych, jak i dotychczasowych klientów FedEx opakowanie jest bezpłatne, podobnie jak pozostałe opakowania różnej wielkości dostępne w portfolio firmy.
Opakowanie wielokrotnego użytku FedEx, stworzone dla przesyłek o wadze do 2,5 kg, ma możliwość ponownego jego zamknięcia, tak by ułatwić zwroty zamówionych produktów bez konieczności wytwarzania dodatkowych odpadów. Nowe opakowanie wielokrotnego użytku oferowane jest w rozmiarach Small, Large i Extra-large. Dostępna jest również opcja, w której opakowania zostało wyściełane warstwą materiału w technologii bąbelkowej.
Zobacz również
Dodanie produktów wielokrotnego użytku do naszej oferty opakowań może przynieść realną zmianę, promując pozytywną zmianę w sposobie myślenia i zachowania konsumentów. Chociaż w handlu elektronicznym nie zawsze udaje się unikać zwrotów, widzimy wśród konsumentów rosnącą świadomość potrzeby ograniczania liczby opakowań, oraz możliwość ich ponownego wykorzystania. Opakowanie wielokrotnego użytku to jeden ze sposobów, w jaki możemy ułatwić naszym klientom i odbiorcom ich produktów, dokonywanie zrównoważonych wyborów poprzez wprowadzenie rozwiązania, które minimalizuje ilość odpadów – powiedział David Canavan, chief operating officer, FedEx Express Europe.
Badanie Cross-Border E-Commerce Shopper Survey opublikowane w 2018 r. przez International Post Corporation* wykazało, że aż 60 procent kupujących wybrało opcję „zgadzam się” lub „zdecydowanie zgadzam się” dla stwierdzenia, że chcieliby, aby opakowania e-commerce były zrównoważone. Nowy produkt został poddany szeroko zakrojonym testom wydajności, tak by nawet przy jego powtórnym użyciu, klienci nadal otrzymywali produkt o takiej samej wysokiej jakości, jakiej oczekują od FedEx, bez konieczności używania dodatkowej taśmy.
Rozwiązania wywodzące się z gospodarki obiegu zamkniętego stanowią ważny element podejścia FedEx do tematu zrównoważonego rozwoju. W związku z postawionym sobie celem osiągnięcia neutralności operacyjnej pod względem emisji CO2 w skali globalnej do 2040 r., europejski biznes przekształca praktyki stosowane w zaopatrzeniu, tak by włączyć w nie – i traktować je priorytetowo – kryteria zrównoważonego rozwoju.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Ponieważ FedEx Express zmierza w kierunku bardziej ekologicznego podejścia do tematu konsumpcji i produkcji, wprowadzenie opakowania wielokrotnego użytku jest tylko jednym ze sposobów, w jaki firma zachęca klientów i ich odbiorców do tego samego.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Przeczytaj więcej o ofercie opakowań FedEx Express i zamów tutaj opakowanie wielokrotnego użytku. Dowiedz się więcej o platformie Priority Earth i celu FedEx, jakim jest osiągnięcie neutralności operacyjnej pod względem emisji CO2 w skali globalnej do 2040 r. oraz o udziale FedEx Express Europe w inicjatywie Capital Equipment Coalition, promującej wydłużenie cyklu życia produktów i minimalizację wpływu na środowisko wysoce wyspecjalizowanych urządzeń zamawianych przez FedEx Express.
* Cross-Border E-Commerce Shopper Survey opublikowane przez International Post Corporation w 2018 r.: www.readkong.com/page/cross-border-e-commerce-shopper-survey-2018-2122056