Pierwsza część kampanii, nawiązująca do chorób onkologicznych, została zainaugurowana filmem znanej dokumentalistki, Anety Kopacz, pt. „JA”, który można zobaczyć na kanale YouTube. Inicjatorem kampanii jest Nutricia Medyczna, lider na rynku żywienia medycznego. Projekt wsparło wiele towarzystw naukowych oraz organizacji pacjenckich.
Powodem do zrealizowania kampanii jest niedostateczna świadomość wśród pacjentów, ich bliskich i ogólnie społeczeństwa o tym, że specjalistyczne żywienie w chorobie powinno być integralną częścią leczenia. Chorzy na nowotwory tracą apetyt, często nie są w stanie spożywać posiłków podanych w klasycznej formie, co doprowadza do problemów z prawidłowym odżywieniem organizmu. Statystyki pokazują, że nawet co piąty pacjent chory na nowotwór złośliwy nie umiera bezpośrednio z powodu choroby, ale z niedożywienia.
Zobacz również
Kampanię zainaugurowała premiera kinowa filmu dokumentalnego znanej reżyserki Anety Kopacz, wielokrotnie nagradzanej, nominowanej do Oskara za obraz „Joanna”. Jej najnowszy film zrealizowany w ramach projektu „Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą” pokazuje temat kampanii w szerokim, społecznym kontekście i stanowi punkt wyjścia do komunikacji problemu odżywiania w chorobie. To 18-minutowy film pełen niezwykłych emocji i wzruszeń, które skłaniają do refleksji o nas samych – jak żyjemy i dokąd zmierzamy.
Postanowiliśmy zaprosić do współpracy w ramach kampanii znakomitą reżyserkę filmów dokumentalnych, ponieważ zależało nam na nadaniu kampanii szerszego kontekstu społecznego. Efekt przeszedł nasze oczekiwania. Niezwykła wrażliwość Pani Anety, doświadczenie w pracy z ważnymi społecznie tematami i doskonały warsztat, zaowocowały niezwykle poruszającym obrazem, który każdego skłoni do refleksji – podsumowuje Anna Cywińska, Dyrektor ds. Komunikacji w Nutricii Medycznej.
Dokument Anety Kopacz „Ja” poniżej:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Nieprzypadkowo kampania została zatytułowana „Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą”. Odpowiednie specjalistyczne żywienie jest właśnie jednym z istotnych elementów walki o zdrowie chorych – podkreśla Artur Ludwiczak, Dyrektor Generalny Nutricii Medycznej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kampania edukacyjna rozpoczęła się w II połowie marca i trwała będzie do końca 2016 roku. W pierwszej połowie roku skoncentruje się na problemach odżywiania chorych na raka. W ramach kampanii planowane są spotkania edukacyjne ekspertów z mediami w całej Polsce.
Na potrzeby inicjatywy powstała także strona posilkiwchorobie.pl, na której pacjenci oraz ich opiekunowie znajdą informacje na temat odżywiania w chorobie. Niezależnie od działań PR zaplanowana została także kampania reklamowa w TV, prasie i Internecie.
Koordynację działań PR w ramach kampanii powierzono agencji MSLGROUP. Kampanię reklamową realizuje agencja Opcom, a za zakup mediów odpowiada agencja mediowa MediaCom. Za planowanie i całość działań w Internecie oraz zakup mediów odpowiada agencja K2 Media z grupy K2. K2 Media prowadzi też obsługę w zakresie kampanii efektywnościowych w wyszukiwarkach.