Filtr AR „OznaczamReklamy” od UOKiK pomoże wyróżnić treści

Filtr AR „OznaczamReklamy” od UOKiK pomoże wyróżnić treści
Twórcy internetowi mogą już wypróbować specjalne narzędzie, które przygotował dla nich UOKiK – filtr AR na Instagram i Facebook. Można go wyszukać po nazwie „OznaczamReklamy".
O autorze
2 min czytania 2022-10-11

Filtr AR OznaczamReklamy był zapowiadany przy publikacji „Rekomendacji Prezesa UOKiK dotyczących oznaczania treści reklamowych przez influencerów w mediach społecznościowych”. Teraz można już korzystać z jego funkcjonalności. To bezpłatne narzędzie, wykorzystujące rozszerzoną rzeczywistość dla urozmaicenia publikowanych obrazów i video, które w atrakcyjny i czytelny sposób pozwoli oznaczać materiały o charakterze komercyjnym. 

– Nowoczesna technologia stojąca za filtrami AR umożliwia nakładanie efektów na obraz z kamery w czasie rzeczywistym.  Dzięki naszemu filtrowi zadbasz o wyraźne i jednoznaczne oznaczenie reklamy, autopromocji i prezentu. Będzie to też jasny sygnał dla twoich odbiorców, że znasz i stosujesz się do wytycznych zawartych w naszych Rekomendacjach, a dla nas, że pomagasz polecać je dalej. Zachęcamy do testowania i stosowania zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie – mówi Tomasz Chróstny, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Filtr OznaczamReklamy przygotowany został w  dwóch liniach kolorystycznych – fioletowej i białej, aby umożliwić jak najlepsze dopasowanie go do autorskich kreacji twórców internetowych, przy jednoczesnym zadbaniu o jego maksymalną widoczność. Dwupoziomowe oznaczanie jest kluczowe dla jednoznacznej, zrozumiałej i zauważalnej dla wszystkich obserwatorów identyfikacji komercyjnego charakteru publikowanych treści. Ważne, aby konsument, niezależnie czy korzysta z urządzeń mobilnych, czy stacjonarnych, od razu wiedział z jakim rodzajem materiału się zapoznaje.  Rekomendujemy korzystanie z funkcjonalności platform społecznościowych oraz jednoczesne oznaczanie treści we własnym zakresie.

Filtr AR na Instagram i Facebook jest dostępny na profilu UOKiK na Instagramie, skąd można go zapisać i używać w dowolnym momencie. Znajdziemy go również w wyszukiwarce efektów pod nazwą „OznaczamReklamy”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Współregulacja – UOKiK razem z branżą i akademikami

Rekomendacje Prezesa UOKiK zawierają ważne definicje, regulacje prawne, konkretne przykłady i schematy działań dotyczące oznaczeń materiałów reklamowych w różnych mediach społecznościowych, takich jak Instagram, Facebook, TikTok, Youtube. Powstały po  kilku miesiącach konsultacji z przedstawicielami branży influencer marketingu: Związkiem Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR oraz Radą Reklamy. W pracach uczestniczyli także akademicy z Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW oraz Zakładu Systemów Prasowych i Prawa Prasowego WNPiD UAM. Natomiast w dyskusji na temat sposobów oznaczania prezentów, zaproszeń czy linków afiliacyjnych nie zabrakło także samych twórców, którzy włączyli się w pierwsze konsultacje prowadzone przez Urząd na Instagramie @uokikgovpl.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jakie są nowe wytyczne dotyczące oznaczania treści reklamowych w social mediach?

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Tego dowiesz się z naszego szkolenia, podczas którego mówiona zostanie branża influencer marketingu oraz przedstawione zostaną wszelkie aspekty prawne z nią związane. 

Kiedy odbędzie się szkolenie?

17 listopada 2022 w godzinach 09:00 – 13:00 (w trakcie przewidziana jest 20-minutowa przerwa).

Gdzie je organizujemy?

Szkolenie odbędzie się w pełni online.

Dla kogo jest to szkolenie?

Do wzięcia udziału zachęcamy:

  • agencje influencer marketingowe, PR-owe, marketingowe, reklamowe,
  • kreatywnych domów mediowych,
  • firmy podejmujące współprace z influencerami,
  • twórców i influencerów,
  • dziennikarzy,
  • prawników,
  • użytkowników social mediów,
  • wszystkich zainteresowanych branżą influencer marketingu, chcących zdobywać i poszerzać wiedzę w jej zakresie.

Co trzeba zrobić zrobić, żeby się zapisać?

Zapis na szkolenie możliwy jest w formie mailowej. Wiadomość potwierdzającą chęć udziału prosimy kierować na adres: [email protected]. Koszt całodniowego szkolenia wynosi 390 zł netto (479,70 zł brutto) – to cena przy zakupie udziału dla jednej osoby.

Każdy uczestnik szkolenia otrzyma także notatki i ćwiczenia od prelegentek w formie pliku PDF.

Więcej informacji, a także szczegółowy program szkolenia, poznacie na stronie Szkolenie – Nowe rekomendacje UOKiK dotyczące influencer marketingu.

Do zobaczenia online już 17 listopada!