Już od jakiegoś czasu ekolodzy alarmują, że pszczoły są zagrożone wyginięciem. Jest to dość poważny problem, jako że owady te odpowiadają za zapylanie nawet 75% wszystkich upraw na ziemi. Innymi słowy – to pośrednio dzięki nim otrzymujemy żywność, którą spożywamy na co dzień.
Dlatego też tak istotne jest, aby w miarę możliwości chronić pszczoły na różne sposoby. Dość popularnym ostatnimi czasy działaniem jest budowanie tzw. hoteli dla tych owadów – takowe stworzyła już sieć Carrefour na dachu swojego wrocławskiego supermarketu. Natomiast holenderskie miasto Utrecht w ubiegłym roku umieściło na dachach ponad 300 przystanków mini ogrody, składające się z roślin uwielbianych przez pszczoły.
Zobacz również
Teraz ciekawą inicjatywę zrealizował fiński dostawca energii elektrycznej – Caruna. Firma postanowiła bowiem zagospodarować swoje ziemie, nad którymi umieszczona jest infrastruktura do przesyłania energii, i umieściła na nich ponad sto pszczelich hoteli. W tego rodzaju ulach owady mogą swobodnie żyć i się rozmnażać.
Inicjatywę nazwano Air Bee n’ Bees, co ma nawiązywać do popularnej platformy Airbnb, oferującej wynajem pokoi, a także apartamentów na doby.
Za realizację odpowiada agencja TBWA Helsinki.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Takiej influencerki jeszcze nie było – pszczoła o imieniu B. za pomocą konta na Instagramie zwraca uwagę na problem wymierania pszczelich rodzin.
PS2
W kwietniu 2019 roku Pornhub wprowadził nową kategorię filmów poświęconą pszczołom – BeeSexual, w której za każde wyświetlenie filmu, platforma przekazywała pieniądze na organizacje ratujące te owady.
PS3
Wiele szwedzkich restauracji sieci McDonald’s stworzyło na swoich dachach ule, by ratować populację pszczół. Agencja Nord DDB postanowiła dołączyć się do akcji, tworząc ul, który wygląda jak miniaturowa wersja lokalu marki.