W ramach stulecia swojej działalności linie lotnicze KLM postanowiły stworzyć kampanię, która wcale nie ma na celu promocji latania samolotami, wręcz przeciwnie – holenderski przewoźnik w kampanii „Fly Responsibly” namawia swoich klientów, by przed ponownym zabukowaniem lotu zastanowili się dwa razy.
Skąd taki pomysł? Otóż według licznych danych Międzynarodowego Stowarzyszenia Transportu Lotniczego cywilne lotnictwo ma duży wpływ na zanieczyszczanie naszego środowiska. W czasach, gdy prowadzonych jest tak wiele działań w trosce o naszą planetę, linie KLM również postanowiły dołożyć swoją cegiełkę i zachęcają pasażerów, by wybierając się w krótką podróż raczej decydowali się na pociąg lub brali ze sobą lżejszą walizkę, co zaoszczędzi paliwo.
Zobacz również
W ramach kampanii „Fly Responsibly” w magazynach takich jak „The Guardian”, „The New York Times” czy „USA Today” pojawił się list otwarty CEO linii lotniczych KLM Pietera Elbersa, który przyznał, że jego firma poczyniła duże kroki, by ograniczyć emisję dwutlenku węgla, jednak mimo wszystko cywilne latanie nadal ma niekorzystny wpływ na nasze środowisko.
Za realizację kampanii odpowiada agencja DDB Unlimited.
W kwietniu br. linie lotnicze Wizz Air dołączyły do kampanii „Not on my Flight”, organizowanej przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA). Celem akcji było zmniejszenie liczby osób nieodpowiednio zachowujących na pokładzie samolotu podczas lotu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Latanie, jako sposób podróżowania, nie należy już do segmentu premium i jest dostępne na wyciągnięcie ręki niemal dla każdego. Od kiedy na rynku zaczęły pojawiać się tanie linie lotnicze, konkurencja w tej branży musiała zmienić nie tylko strategię cenową. Jak linie lotnicze walczą o klientów?
PS3
Amerykańskie linie lotnicze Southwest w oficjalnym oświadczeniu przeprosiły za zachowanie swojego pracownika, który szydził z imienia jednej pasażerki lotu – Abcde.