Do homofobicznego komentarza pod zdjęciem Forda w kolorze „Performance Blue”, marka postanowiła odnieść się w żartobliwy sposób. Na swoim Twitterze Ford napisał: „Very Gay był komplementem, prawda?”, a następnie opublikował nowe zdjęcia jeszcze „bardziej gejowskiego” koloru samochodu.
Zobacz również
Ford, po stworzeniu animacji przedstawiającej „prawdziwy gejowski” kolor samochodu, postanowił odtworzyć tęczowy model w rzeczywistości.
Nowy „Very Gay Raptor” zwraca uwagę swoimi złotymi, błyszczącymi barwami. Znamienny motyw tęczy rozciąga się po bokach i z tyłu samochodu, gdzie zwieńczony jest dużym różowym sercem z logo Forda w środku. Modyfikacja Range Raptora zajęła zespołowi Forda ponad 60 godzin, a najbardziej czasochłonne okazało się owijanie samochodu 30 metrami kwadratowymi błyszczącej złotej folii.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zaangażowanie marki w kwestię społeczności LGBTQ+ pojawiło się już wiele lat wcześniej. W 1998 roku Ford pokrył tęczowymi kolorami Forda KA, aby uczcić swój pierwszy udział w Christopher Street Day – niemieckim odpowiedniku Parady Równości.
Ford włączył się również w tegoroczną paradę na rzecz społeczności LGBTQ+, wprowadzając „Very Gay Raptor” jako swój oficjalny pojazd. Wyjątkowy samochód wzbudził spore zainteresowanie ludzi, którzy chętnie fotografowali się na tle tęczowego Raptora.