Tematem tegorocznej kampanii jest wartość jaką niesie za sobą „spokojne umieranie”, szczególnie w obecnych czasach. Spot przygotowany przez agencję Grey odpowiada na trudne pytanie: czy umieranie może być dobre?
W tegorocznej kampanii 1% zadajemy kontrowersyjne pytanie dotyczące śmierci. Czy umieranie może być dobre? Wiele osób słysząc je może nie zgodzić się z tą tezą. My wierzymy jednak, że gdy umieranie jest spodziewane, spokojne, z kimś obok, kto trzyma za rękę to może być dobre. Spokojne umieranie jest bardzo dużą wartością. Szczególnie w dzisiejszych czasach – mówi Maciej Krawczyk z Grey Group Poland.
Zobacz również
Przemysław Bluszcz i Aleksander Dębicz w kampanii
W tegorocznej odsłonie spotu narratorem został Przemysław Bluszcz. Aktor współpracuje z fundacją od wielu lat. Dotychczas zrealizował już cztery kampanie w latach 2017–2020.
Warto zaznaczyć, że po raz kolejny odbiorcy mogą zachwycać się utworem muzycznym skomponowanym specjalnie na potrzebę projektu FHO 1% przez Aleksandra Dębicza – wspaniałego polskiego pianistę i kompozytora.
Kampania społeczna nie tylko zachęca do przekazywania 1% podatku dochodowego na rzecz FHO, ale także przybliża temat śmierci, który nadal jest zbyt rzadko poruszany w naszym społeczeństwie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Fundacja Hospicjum Onkologiczne od 31 lat wspiera pacjentów onkologicznych w ostatnich chwilach ich życia, zarówno w ramach hospicjum stacjonarnego, jak i domowego. Głównym priorytetem FHO jest wspieranie pacjentów paliatywnych, nie zapominając jednocześnie o ich rodzinach.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nadrzędnym celem działań FHO jest zapewnienie pacjentom hospicjum możliwie najlepszych warunków na resztę życia. Czasem mowa o kilku miesiącach, a czasem kilku dniach czy nawet godzinach. Niezależnie od tego, ile czasu zostało naszym podopiecznym, każda z tych chwil powinna być przeżyta w jakości. Na tę jakość składa się profesjonalna opieka medyczna, ale przede wszystkim bliskość drugiego człowieka. Poczucie bezpieczeństwa i zrozumienia. I to staramy się zapewniać naszym pacjentom bez względu na okoliczności – mówi Dorota Jasińska, prezes Zarządu Fundacji.
To już kolejna odsłona współpracy Grey Group Poland i FHO. W zeszłym roku ukazała się pierwsza kampania „Umieranie to podróż w nieznane”, która zdobyła spore uznanie. Za działania komunikacyjne dla Fundacji, także na zasadach pro bono, odpowiada agencja Ogilvy PR Polska (dawniej Cohn&Wolfe). Koordynacją przygotowania oprawy muzycznej zajęło się MassiveMusic Warsaw, udźwiękowieniem zaś Efektura. Przy montażu obrazu współpracował Sławomir Mocur. Wsparcia w zakresie planowania mediów udzieliła agencja Mindshare Poland.
Działania fundacji można wesprzeć, przekazując 1% podatku. Więcej szczegółów: fho.org.pl/przekaz-1.