Hejt to zjawisko społeczne o charakterze poniżającym inne osoby. Przejawia się agresywnymi i obraźliwymi komentarzami zwłaszcza w sieci. Obecnie to jedno z największych zagrożeń z jakim borykają się młodzi ludzie.
– Bardzo się cieszę, że zostaliśmy partnerem kampanii „Nie hejtuję – motywuję”. Cele akcji są zbieżne z naszymi, przez co uważam, że wspólnie szybciej osiągniemy upragniony cel. Wspieramy młodych ludzi, dla których życie w sieci jest bardzo istotne. Chcemy przekazywać im nie tylko sprzęt, który pozwala na kontakt z rówieśnikami, ale pragniemy wyposażyć ich też w niezbędną wiedzę i umiejętności, które pozwolą przeciwstawić się zagrożeniom jakie na nich czyhają. W ramach współpracy przygotujemy wiele ciekawych działań, m.in. specjalny odcinek na kanale Komputronik Gaming, w którym nasi eksperci opowiedzą, jak walczyć z hejtem podczas grania, a także będziemy obecni na warsztatach w szkołach w całej Polsce – komentuje Monika Buczkowska, Prezes Fundacji Komputronik
Zobacz również
W działania zaangażuje się także marka Komputronik i Komputronik Gaming, które będą wspierać działania komunikacyjne.
– Jesteśmy ekspertami w świecie elektroniki. Nie tylko doradzamy naszym klientom w wyborze sprzętu, ale też oferujemy pomoc i fachową wiedzę. Głównie komunikujemy się z nimi online, żyjemy światem e-sportu oraz prowadzimy dziesiątki działań w sieci i widzimy jak poważnym problemem jest zjawisko hejtu. Chcemy wykorzystać nasze doświadczenie by pokazać, zwłaszcza młodym ludziom, jak można bez nienawiści i złości komunikować się z innymi – mówi Karolina Pietz-Drapińska, dyrektor marketingu i PR Grupy Komputronik
O kampanii „Nie hejtuję-motywuję”
Kampania „Nie hejtuję-motywuję” w przystępny sposób wyjaśnia czym jest zjawisko hejtu, jakie niesie konsekwencje i pokazuje jak z nim walczyć. W ramach prowadzonych działań organizatorzy akcji przygotowali cykl warsztatów w szkołach na terenie całej Polski w czasie których psycholodzy, pedagodzy i eksperci tłumaczą młodym ludziom czym jest hejt i jakie niesie za sobą zagrożenia. Ambasadorami akcji zostali m.in. Katarzyna Miller, Beata Sadowska, Anna Korcz, Weronika i Teresa Rosati, Katarzyna Pakosińska, Daria Widawska, Monika Richardson, Krystian Wieczorek i muzycy z zespołu Blue Café.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Do akcji włączyła się też Fundacja Komputronik, której statusowym zadaniem jest ułatwianie dostępu do innowacyjnych narzędzi wspierających nowoczesną edukację i motywujących do osiągnięcia sukcesu osobistego i zawodowego. Fundacja regularnie wybiera beneficjentów, którym przekazuje niezbędną pomoc, a także sama podejmuje działania edukacyjne. Takimi akcjami były m.in. szkolenia „Senior Online” oraz spotkanie dla młodzieży z Sylwią Lipką – jedną z najpopularniejszych artystek młodego pokolenia, która opowiadała o tym jak zapewnić sobie bezpieczeństwo w sieci.
Słuchaj podcastu NowyMarketing