Fundacja LPP od lat angażuje się w inicjatywy społeczne, w szczególności skupiając się na pomocy osobom w trudnej sytuacji życiowej, dzieciom i młodzieży. Tym razem piętnastu podopiecznych z Gdańskiej Fundacji Innowacji Społecznej, Fundacji dla Rodziny „Ognisko Nadziei” oraz Fundacji „Rodzinny Gdańsk” miało okazję współpracować z projektantami marki Cropp (należącej do Grupy LPP) przy tworzeniu najnowszej linii odzieży. Unikalna kolekcja inspirowana kultowym uniwersum Star Wars powstała z okazji 100-lecia Disneya.
Cieszymy się, że Disney zaprosił nas do udziału w projekcie z okazji swojego stulecia. Zamierzeniem tej współpracy było nie tylko stworzenie oryginalnych ubrań, ale przede wszystkim wsparcie młodych osób, które często mają utrudniony start w dorosłym życiu. Ta inicjatywa łączy pasję do mody z istotnym przesłaniem społecznym. Naszym celem było pokazanie, że każdy jest ważny i ma wiele do zaoferowania światu, niezależnie od swoich doświadczeń życiowych. Jednocześnie chcieliśmy, aby wszyscy uczestnicy projektu mieli szansę wyrazić siebie, rozwinąć swoje talenty i odnaleźć własną drogę rozwoju – podkreśla Patrycja Zbytniewska, liderka ds. polityki społecznej i raportowania niefinansowego w LPP, prezeska Fundacji LPP.
Zobacz również
Współpraca z marką Cropp i Disneyem jest kolejną odsłoną programu „Moda na lepszy start”. To jeden z autorskich projektów Fundacji LPP, zapoczątkowany w 2021 r., który wpisuje się w cel statutowy organizacji, jakim jest przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu. Odpowiada na najpilniejsze potrzeby dzieci, zapewniając środki finansowe na wsparcie zdrowotne czy edukacyjne, ale także wzmacniając motywację w rozwijaniu talentów i kompetencji.
Każdy projekt, który realizujemy z Fundacją LPP, tworzy przestrzeń, w której młode osoby doświadczają rozwoju. Działania w ramach programu „Moda na lepszy start” znacząco zmieniają rzeczywistość dzieci – dając im nie tylko szansę doskonalenia umiejętności i pasji, ale także nabierania odwagi i śmiałości, co jest niezwykle ważnym elementem w budowaniu pewności siebie. Ta inicjatywa stała się nie tylko inspiracją, ale potwierdzeniem, że dzięki otrzymanemu wsparciu każdy może rozwijać się i osiągać wielkie rzeczy – dodaje Marianna Sitek-Wróblewska, prezeska zarządu Gdańskiej Fundacji Innowacji Społecznej.
Prace nad kolekcją Cropp i Disney na sezon jesień/zima 2023 rozpoczęto w marcu br. i trwały kilka miesięcy. W tym czasie młodzież uczestniczyła w sześciu spotkaniach – w tym czterech warsztatach kreatywnych oraz wycieczce do siedziby firmy Disney w Warszawie. Wizyta była szansą na poznanie świata Star Wars, który stał się głównym motywem kolekcji, ale także okazją do lepszego poznania firmy Disney, która od ponad 100 lat opowiada historie, zdobywając serca widzów na całym świecie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Disney od 100 lat inspiruje kolejne pokolenia! Pobudza wyobraźnię i pomaga odkrywać siłę marzeń. Z okazji obchodów stulecia firmy zaprosiliśmy podopiecznych Fundacji LPP do współpracy przy tworzeniu kolekcji, jednocześnie dając tym młodym ludziom bezpieczną przestrzeń do wyrażenia siebie. Jest to kolejna inicjatywa Disney Polska, w której młodzież ma szanse spróbować czegoś nowego i zdobyć kolejne doświadczenia. Dziękujemy również marce Cropp za owocną współpracę – mówi Marta Szafrańska, dyrektor ds. komunikacji i CSR, The Walt Disney Company CEE.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Podczas tworzenia unikalnej kolekcji młodzież została zaproszona do procesu twórczego na jego poszczególnych etapach. Po wspólnym określeniu tematu przewodniego, nastolatkowie pracowali z zespołem projektowym Cropp nad wyborem elementów garderoby oraz brali udział we wszystkich fazach realizacji. Mogli wykazać się kreatywnością podczas planowania tablic inspiracji, czyli tzw. moodboards, poznali proces przygotowania dokumentacji projektowych, a także aktywnie dzielili się kreatywnymi pomysłami, które znalazły swoje odzwierciedlenie w odzieży oraz akcesoriach. W asortymencie znalazły się takie elementy garderoby jak spodnie, bluzy, t-shirty, czapki i skarpety – na każdym z nich pojawiają się kultowe postacie ze świata Star Wars. Cała kolekcja utrzymana jest w monochromatycznej kolorystyce, bazującej na kontrastującej czerni i bieli, nawiązującej do klimatu sagi.
Dołożyliśmy wszelkich starań, by ubrania i akcesoria były nie tylko atrakcyjne wizualnie, ale także trwałe. Nowoczesne grafiki w stylu mangi zostały naniesione różnymi technikami, włączając w to druk, tkane aplikacje i haft. Wykorzystaliśmy nieszablonowe pomysły nastolatków, którzy świetnie odnaleźli się w nowej roli. Ich wyjątkowa kreatywność w połączeniu z oryginalnym wzornictwem podkreślającym dynamikę postaci świata gwiezdnej sagi zaowocowały niezwykłą kolekcją ulicznej mody, doskonale wpisującą się w trendy marki Cropp – podsumowuje Piotr Urban, product manager marki Cropp.
Nowa linia odzieżowa zadebiutowała w połowie listopada br. i jest dostępna zarówno w sklepach stacjonarnych Cropp, jak i w sprzedaży internetowej.
Film z podsumowaniem projektu dostępny jest tutaj.