G2A: Webinary jako odpowiedź na potrzeby firmy [case study]

G2A: Webinary jako odpowiedź na potrzeby firmy [case study]
Webinary niosą korzyści dla wielu obszarów funkcjonowania biznesu. Polski oddział firmy G2A, dostarczającej wiodącą platformę aukcyjną z cyfrowymi produktami, postanowił wykorzystać je w celu podniesienia efektywności swoich szkoleń online.
O autorze
2 min czytania 2018-06-14

O tym, jak to zrobili i jakie korzyści im to przyniosło, przeczytacie w poniższym case study.

O firmie

G2A to jedna z najszybciej rozwijających się platform aukcyjnych, gdzie można sprzedać oraz kupić gry i oprogramowanie online w wersji cyfrowej. Główna siedziba firmy G2A znajduje się w Hongkongu, jednak oprócz tego firma posiada oddziały m.in. w Holandii, Polsce czy Chinach.

Misją firmy jest dostarczanie kompleksowej i bezpiecznej platformy G2A Marketplace dla kupujących i sprzedających produkty cyfrowe. Ponadto, w trosce o bezpieczeństwo dokonywanych płatności, firma dostarcza własny system płatności online G2A PAY.

Firma posiada rzeszę lojalnych klientów, liczącą ponad 19 milionów, a nad ciągłym doskonaleniem platformy pracuje ponad 700 profesjonalistów z całego świata. Mając w swojej bazie tak ogromną liczbę klientów, zespół G2A potrzebował rozwiązania, które pozwoli usprawnić zarówno komunikację, jak i proces edukacji i wsparcia dla klientów.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Coraz więcej pracy, coraz mniej czasu

Firma potrzebowała szybkiego i skutecznego rozwiązania, które pozwoli usprawnić ich potencjał szkoleniowy oraz umożliwi szybką wymianę informacji. Ponadto rosnące zapotrzebowanie ze strony z rynku sprawiło, że czas pracowników G2A stał się jednym z cenniejszych zasobów. Dlatego częste podróże służbowe oraz spotkania zaczęły stanowić coraz większe wyzwanie.

Zespół G2A postanowił znaleźć narzędzie, które pomoże im rozwiązać powyższe problemy. Ich wybór padł na webinary, a decydując się na konkretne narzędzie, postanowili skorzystać z ClickMeeting.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Webinary stały się platformą, która pozwoliła firmie usprawnić procesy komunikacyjne. Przede wszystkim, pozwoliły one na organizację kompleksowych i angażujących sesji treningowych dla konsultantów, bez potrzeby wychodzenia z biura. Pracownicy mogli organizować wirtualne spotkania, oszczędzając czas i pieniądze. A nowi sprzedawcy na platformie Marketplace otrzymali możliwość szkoleń wprowadzających z obsługi G2A Marketplace.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Nowoczesne firmy potrzebują nowoczesnych rozwiązań

Szukając platformy do webinarów, G2A brało pod uwagę jej elastyczność, sprawność oraz bezpieczeństwo. Ochrona danych i ich bezpieczeństwo stanowiły priorytet. Na te i wiele innych potrzeb znaleźli odpowiedź w ClickMeeting. Infrastruktura platformy jest oparta na chmurze, a jej system operacyjny jest w 100% zgodny ze światowymi protokołami bezpieczeństwa.

Innym wyzwaniem, przed którym stanęli pracownicy G2A, było dostarczanie treści na różne webinary. Czasem musieli oni przedstawić nowe procedury, innym razem prezentacje biznesowe, zdarzały się również sytuacje wymagające szybkiej reakcji i omówienia w mniejszym gronie.

Webinary ClickMeeting dają możliwość wykorzystania wielu formatów plików, ale również dostosowania samego pokoju pod konkretny cel wydarzenia. Na przykład narzędzie do prezentacji pozwala na pokazanie uczestnikom dokumentów, stron internetowych, czy projektów w praktycznie wszystkich formatach: PowerPoint, Excel, Keynote, Numbers, Pages i wielu innych. A dostępne tryby audio umożliwiają różne formy interakcji między uczestnikami spotkania.

Pozytywny feedback i opinia G2A

– Polecamy ClickMeeting wszystkim firmom, które szukają rozwiązania skutecznie wspierającego kreatywny potencjał zespołu – mówi Christian Mendieta, Head of G2A Marketplace Support. – Webinary pomogły nam zwiększyć efektywność pracy oraz usprawniły komunikację. Jest to świetny metoda angażująca nie tylko pracowników, ale również klientów. – dodaje.

Potrzeby G2A zaspokojone przez ClickMeeting:

  • dostarczenie wirtualnej platformy do interaktywnych i angażujących sesji treningowych dla sprzedawców;
  • organizowanie efektywnych spotkań dla pracowników – zarówno wewnątrz jednej filii, jak i z filiami zagranicznymi;
  • zapewnienie opcji bezpiecznej i bezawaryjnej komunikacji dla pracowników i klientów.