Czytasz właśnie część naszego specjalnego wydania pt. „Przestrzenie. O kulturze pracy w polskich startupach i agencjach marketingowych”. Więcej artykułów znajdziesz pod tym adresem.
Zobacz również
Kiedy warto inwestować w kreatywną przestrzeń biurową? Kiedy w firmie pojawia się ten moment, w którym powinniśmy zacząć zastanawiać się nad tym, w jakich warunkach pracujemy?
Zawsze. Bo kreatywna przestrzeń to inwestycja, która się zwraca. Tym bardziej w branży, w której istotne są otwartość, pomysłowość i umiejętność myślenia “poza pudełkiem”. Chcemy się czuć komfortowo we własnym “M”, aranżujemy je zgodnie z własnym gustem i poczuciem stylu; dlaczego inaczej miałoby być w pracy, miejscu, w którym spędzamy połowę naszego życia? 😉
Co daje fajne biuro? Jakie korzyści dla pracowników i pracodawców przynosi?
Frajdę i przyjemność, a przede wszystkim duży komfort pracy, który pomaga stworzyć klimat sprzyjający działaniu. To miejsce powstawania fantastycznych pomysłów i oryginalnych rozwiązań. Stymuluje, inspiruje, motywuje, bawi.
Kiedy przesadzamy? Co w kreatywnych przestrzeniach naprawdę się przydaje, a co jest tylko dodatkiem?
Moda na kreatywne przestrzenie biurowe prowadzi czasami do ciekawych sytuacji, w których biuro staje się “gabinetem dziwnych sprzętów”. Oczywiście, kreatywna przestrzeń to taka, która jest efektem otwartego podejścia do niestandardowych rozwiązań, ma stymulujący wpływ na ludzi, ale jest przede wszystkim dla ludzi. Nie przytłacza i nie stanowi przerostu formy nad treścią. Z drugiej strony, jeśli ktoś chce mieć w biurze konia na biegunach to czemu nie. 😉 Osobiście uważam, że kreatywna przestrzeń to przede wszystkim ludzie. Ich umiejętności, pasje i zainteresowania. Ten ferment to najbardziej wartościowy “insight” w kreatywną przestrzeń biurową.
Bartosz Pilch, Beata Smajkiewicz (SIG): Klienci B2B oczekują od programów lojalnościowych elastyczności
Czym się kierowaliście, tworząc swoją przestrzeń biurową?
Przede wszystkim staramy się stworzyć maksymalnie przyjazny ekosystem dla zespołu. Pracujemy w branży łączącej marketing i technologię, stąd wiele narzędzi, z których korzystamy – gogle VR, kontrolery ruchu stanowią naturalne elementy naszej przestrzeni. To miejsce pracy, ale też technologiczne laboratorium i plac zabaw dla dużych dzieciaków. Dla wielu osób nasze biuro to zrealizowane marzenie z dzieciństwa.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W jaki sposób staracie się zaspokoić potrzeby biurowe pracowników, ułatwić im pracę?
Dajemy ludziom maksymalną swobodę i przestrzeń do rozwijania własnych pasji oraz w miarę możliwości staramy się ułatwić pracę np. poprzez możliwość pracy zdalnej. Poza standardowymi wypadami (nasze biuro znajduje się w centralnej części słynnej “Pietryny” ) staramy się w miarę regularnie organizować wspólne wyjścia, które pomagają budować silne więzi i po prostu – lepiej się poznać.
–
Poniżej zdjęcia kreatywnych przestrzeni Le Polish Bureau:
–
Jakub Brzózka
Od 2014 roku Public Relations Manager w Le Polish Bureau, polskim oddziale interaktywnej firmy produkcyjnej UNIT9. Odpowiedzialny za wizerunek, komunikację, strategię i realizację niestandardowych elementów działań marketingowych oraz o charakterze PR. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Współautor UNIT9 VR Challenge, pierwszego w Polsce festiwalu wirtualnej rzeczywistości.