Gdynia pozbędzie się szpecących reklam w przestrzeni publicznej – jest projekt uchwały krajobrazowej

Gdynia pozbędzie się szpecących reklam w przestrzeni publicznej – jest projekt uchwały krajobrazowej
Gdynia to kolejne miasto, które już wkrótce wprowadzi uchwałę krajobrazową. Władze bowiem opracowały już projekt dokumentu i teraz uzgadniany on jest m.in. z wojewódzkim konserwatorem zabytków.
O autorze
1 min czytania 2020-05-29

Prace nad treścią gdyńskiej uchwały krajobrazowej trwały 5 lat. Teraz w końcu władze miasta, po konsultacjach z mieszkańcami Gdyni oraz przedstawicielami branży reklamowej, przygotowały gotowy projekt uchwały, która zrobi porządek ze szpecącymi reklamami w przestrzeni miejskiej.

Według założeń projektu uchwały, Gdynia zostanie podzielona na dwie strefy – A i B. Ta pierwsza będzie obejmować m.in: centralny obszar miasta, w tym Śródmieście, obszary dziedzictwa kulturowego, zespoły przestrzenne wpisane do rejestru zabytków oraz obszary o wysokiej wartości urbanistycznej, architektonicznej i widokowej. Natomiast strefa B obejmie pozostałą część miasta. 

Gdyńska uchwała krajobrazowa zakłada m.in. wprowadzenie odległości między reklamami od krawędzi jezdni wzdłuż pasa drogowego, a także ograniczenie umieszczania szyldów na budynkach. Co więcej, prawdopodobnie wprowadzony zostanie również zakaz wieszania reklam, a w szczególności banerów na ogrodzeniach. 

Aktualnie projekt uchwały krajobrazowej jest na etapie uzgodnień z wojewódzkim konserwatorem zabytków, regionalnym dyrektorem ochrony środowiska, marszałkiem województwa, a także przedstawicielami Państwowej Straży Pożarnej. Następnie, po zakończeniu konsultacji, uchwała zostanie wyłożona do publicznego wglądu i wówczas rozpocznie się zbieranie uwag. Ostateczny projekt dokumentu będzie musiała zatwierdzić rada miasta. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

zdjęcie: facebook.com/Gdynia

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Coraz więcej polskich miast walczy ze szpecącymi reklamami w przestrzeni miejskiej. Niesamowite efekty wprowadzenia uchwały krajobrazowej mogą zauważyć już m.in. mieszkańcy Gdańska – od 2018 roku zniknęło stamtąd już ponad 500 wielkoformatowych billboardów oraz banerów. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

Realizując zapisy uchwały krajobrazowej, Sopot konsekwentnie i skutecznie usuwa z przestrzeni szpecące reklamy. Dzięki temu zupełnie inny wygląd zyskują budynki nieopodal głównych ulic miasta, z których znikają wielkoformatowe banery.

PS3

Nakładem Miasta Gdyni, we współpracy ze stowarzyszeniem Traffic Design, został wydany poradnik dla przedsiębiorców i zarządców nieruchomości. Nosi on tytuł „Od strony ulicy” i jest znakomitą podpowiedzią, jak powinien wyglądać szyld w modernistycznym śródmieściu Gdyni.