Aplikacja TikTok od kilku lat zdobywa uznanie młodzieży na całym świecie. Platforma cieszy się również popularnością wśród marketerów, którzy chcą dotrzeć z produktem do przedstawicieli pokolenia Z. Najnowsze badania agencji GetHero potwierdzają, że rzeczywiście TikTok jest skutecznym narzędziem ułatwiającym dotarcie do atrakcyjnych grup odbiorców.
– To już kolejny raz, gdy badamy społeczność zgromadzoną na platformie TikTok. Na początku ubiegłego roku opublikowaliśmy raport, w którym staraliśmy się odpowiedzieć na pytanie, kim są użytkownicy tej aplikacji. Jako pionierzy w prowadzeniu badań tej aplikacji w Polsce, czuliśmy zobowiązanie, aby dostarczyć aktualnych i rzetelnych danych. Tym razem w wypracowaniu metodologii oraz analizie wyników badań mogliśmy liczyć na silne wsparcie ze strony SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego we Wrocławiu – mówi Magdalena Wysocka, project manager w agencji GetHero, ekspert komunikacji na platformie TikTok.
Zobacz również
TikTok w marketingu
Wyniki przeprowadzonych badań dla marketerów nie powinny być zaskoczeniem. Co trzeciemu użytkownikowi (33,1%) podoba się, że twórcy tworzą kreatywne treści z udziałem marek. Warto również zaznaczyć, że 34% respondentów deklaruje, że nie przeszkadza im współpraca komercyjna influencerów z różnymi brandami. Analizując wyniki badań możemy zauważyć, że twórcy dostarczający content w aplikacji mają silny wpływ na podnoszenie efektów sprzedażowych reklamowanych przez nich produktów. Prawie co czwarty ankietowany (24%) przyznał się, że zdecydował się na zakup produktu pod wpływem reklamy, którą zobaczył na kanale twórcy.
Kim jest użytkownik TikToka?
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Według przeprowadzonych badań najliczniejszą grupę na TikTok stanowią nastolatkowie. Najwięcej użytkowników mieści się w przedziale wiekowym 14-15 lat – 37,2% respondentów. Co ciekawe, w trakcie badania najmłodszy użytkownik platformy miał 9 lat, a najstarszy 59. W porównaniu do ubiegłego roku można zauważyć, że podniósł się wiek osób korzystających z aplikacji. Przyczyniło się do tego m.in. naturalne starzenie społeczności, jak i wzrost popularności platformy wśród starszych użytkowników. Na podstawie badań możemy dowiedzieć się, że 95% użytkowników platformy stanowią kobiety.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zaangażowanie użytkowników
Badania agencji GetHero wykazały, że ponad 82% respondentów korzysta z aplikacji od ponad roku. W ciągu dnia najwięcej osób, bo ponad 40% ankietowanych, spędza w aplikacji więcej niż 60 minut. Dużą grupę stanowią również osoby korzystające z aplikacji 30-60 minut dziennie – tj. 30% respondentów. Warto również wspomnieć, że największa grupa badanych odpowiedziała, że odwiedza Tik Toka raz do pięciu razy dziennie – blisko 38% osób biorących udział w wywiadzie.
Badanie użytkowników aplikacji TikTok zostało przeprowadzone w okresie od 20 grudnia 2019 do 7 stycznia br. Wzięło w nim udział 1703 respondentów. Badanie zostało przygotowane i opracowane przez agencję GetHero przy współpracy z badaczami SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego. Prowadzone badanie umożliwiło opracowanie raportu, który oprócz powyższych danych uwzględnia m.in. kategorie treści nagrywanych i oglądanych przez respondentów, wady oraz zalety platformy oraz preferencje użytkowników TikTok niezwiązane tylko z aplikacją.
Pełną wersję raportu można pobrać pod linkiem: gethero.pl/raport-tiktok/