Kampania podzielona została na dwie części. Podczas pierwszej (teaser), która ruszyła 18 stycznia, na budynku Q22 w centrum Warszawy uruchomiona została instalacja imitującą gigantyczne słońce, wpisując się mocno tęsknotą za latem w zimową panoramę stolicy.
Od 25 stycznia można zobaczyć drugą odsłonę, w której uruchomiony został ekran LED oraz serwis www.podarujslonce.pl. Od tego dnia, przez kolejne 2 tygodnie za pośrednictwem strony www można przesłać życzenia i symbolicznie podarować słońce wybranej osobie. Instalacja działa codziennie od godz. 16.00 do 22.00. Akcja potrwa do 7 lutego.
Zobacz również
Całość nawiązuje do głównego przekazu kampanii prowadzonej przez markę Żywiec Zdrój pod hasłem „Podaruj sobie trochę słońca”. Na potrzeby kampanii stworzono nowe opakowania produktu, materiały POS oraz słoneczny outdoor. Celem, jaki postawiono agencji K2, było znalezienie dodatkowego niestandardowego sposobu na wzmocnienie prowadzonych już działań marketingowych i jednocześnie rozjaśnienie zimowych dni i dodanie mieszkańcom Warszawy trochę pozytywnej energii.
– Zależy nam na tym, aby nie tylko nasze produkty, ale też realizowane przez nas działania komunikacyjne wywoływały pozytywne emocje. Chcieliśmy wywołać na twarzach warszawiaków uśmiech i sądząc po ich reakcjach, udało nam się to osiągnąć. To daje ogromną satysfakcję i zachęca do realizacji nietypowych projektów, które nie tylko harmonijnie wpiszą się w przestrzeń publiczną, ale też przyniosą mieszkańcom dodatkową wartość. – mówi Inga Songin, Dyrektor Marketingu i PR w Żywiec Zdrój SA.
– Jest to jeden z najtrudniejszych projektów w mojej karierze. Ogromna skala, niezwykle trudna logistyka i dużo wyzwań w trakcie samej realizacji. Wszyscy dobrze wiemy, jak trudno jest wpaść na dobry pomysł, ale jeszcze trudniej jest go przenieść ze slajdu na ulice. Po reakcji ludzi widzę, że te dwie rzeczy nam się udały. Tak mocno wierzymy w nasze hasło „Dla nas to możliwe”, że czasami porywamy się z motyką na Słońce. – mówi Maciej Wokitajtis, Head of Digital Out of Home w agencji K2.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Realizacja jest wynikiem wygranego konkursu ofert na przygotowanie niestandardowego działania dla marki Żywiec Zdrój. Praca nad projektem trwała 3 miesiące. Projekt zrealizowano z wykorzystaniem mechaniki Ambient 2.0 łączącej działania offline z działaniami online, by zbudować maksymalny zasięg i zaangażować odbiorców.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Instalacja powstała we współpracy z Instytutem Optyki im. Profesora Maksymiliana Pluty (INOS), a partnerem projektu jest Echo Investment, właściciel biurowca Q22.