W konkursie mogą brać udział osoby i firmy z 37 krajów z Europy Środkowej i Wschodniej. Zgłoszono 1438 prac, w tym 141 z Polski. Nagrody specjalne otrzymały agencje: Look At Media (Tartini Award i Golden Rose), Leo Burnett (Golden Net) i The Village (Brand Grand Prix).
Laureaci nagród Grand Prix
- w kategoriach Film i Events izraelska agencja BAUMANN BER RIVNAY SAATCHI & SAATCHI za „Blood relations”
- w kategorii Press Memac Ogilvy z Libanu za kampanię „Democratic leaders” przygotowaną dla Reporterów Bez Granic
Zobacz również
- w kategorii Outdoor TBWA Istambuł za projekt “Artful construction vehicles”
- w kategorii Direct communication Good Media z Kazachstanu za “”Fisherman” rubber boots”
- w kategorii Design of Brand&Corporate Identity TWBA z Istanbułu za „The stationery”
- w kategorii Digital BV MCCANN ERICKSON z Rumunii za projekt “Romanians are smart”
- w kategoriach Mobile, Digital campaigns, Mobile campaigns i Innovative campaigns agencja Look At Media z Moskwy za „Parking douche”
- w kategorii New or Innovative DDB z Budapesztu za „Cheer from your heart„.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- w kategorii Direct campaigns DDB Warszawa za “Hamburger Timetable”
- w kategorii Public relations Leo Burnett z Bejrutu za pracę „A Bet for a National Conscience”.
Laureaci z Polski
DDB Warszawa Grand Prix i Złoty Bęben w kategorii Direct campaigns, dwa Złote Bębny w kategoriach Outdoor i New or innovative za projekt “Hamburger Timetable”:
oraz Srebrny Bęben w kategorii Radio za spot “Alarm Clocks” zrealizowany również dla McDonald’s Polska.
Leo Burnett cztery Srebrne Bębny:
- w kategoriach Digital i Mobile za akcję “Jeep In”:
- w kategorii Design of Brand & Corporate Identity za “Calendars Of Empathy” dla Amnesty International:
- oraz w kategorii New or innovative za projekt “Captcha” także dla Amnesty Internationa
Havas Worldwide Warsaw (dawniej Euro RSCG Warsaw) dwa Srebrne Bębny w kategoriach Outdoor i New or innovative za kampanię “Blouse” dla marki Woolite:
Grey Worldwide Warszawa Srebrny Bęben w kategorii Design of Brand & Corporate Identity za “Set for adults”:
Hypermedia Isobar – dwa Srebrne Bębny w kategoriach Innovative Campaign oraz Events za projekt ‘’Touch the sound’’, który podczas eventu Polskiego Radia na Pikniku Naukowym z pomocą innowacyjnej technologii druku 3D pozwolił stworzyć i dotknąć 24 najbardziej rozpoznawalne dźwięki w historii XX wieku, m.in.:. ogłoszenie II wojny światowej, wybór Jana Pawła II na papieża, ostatnie kazanie ks. Popiełuszki czy niezapomniane popisy komentatorskie Tomasza Zimocha i lapsusy językowe polityków. Wydrukowane fale dźwiękowe zostały wyeksponowane w gablotach. Każdy mógł ich dotknąć lub odsłuchać oraz poznać ich historię skanując QR kod, przekierowujący na specjalny microsite na portalu Polskiego Radia. Dźwiękowa kampania online zanotowała ponad milion wyświetleń i osiągnęła CTR na poziomie 0,048%.
Young & Rubicam Poland – trzy Srebrne Bębny:
- w kategorii Public Relations za zrealizowany podczas Euro 2012 projekt „Doping TV”, który polegał na zmotywowaniu polskich reprezentantów przebywających w warszawskim hotelu Hyatt poprzez utworzenie specjalnego hotelowego kanału telewizyjnego. Przez całą dobę emitowano w nim nagrania kibiców wspierających naszą drużynę.
- w kategorii Integrated communication campaigns za projekt „Readbook”, przygotowany dla sieci empik, z okazji światowego Dnia Książki. W jego ramach utworzono stronę zawierającą krótkie i intrygujące streszczenia wybranych książek, które można było wkleić jako status na Facebooku.
- i w kategorii Events za projekt przygotowany dla Amnesty International Poland.
W dodatkowym konkursie Piran Portorose Poster Award Małgorzata Pietralik z Scholz & Friends zajęła drugie miejsce za pracę „Guru”, a Małgorzata Nierodzińska z Leo Burnett – trzecie.
Ewa Cymer z Netizens Peppermint, występując w drużynie wraz z czterema specjalistami od kreacji z innych krajów zdobyła Boss Drum Award.
Nominowani w kategorii Multi Channel
PUBLICIS w kategorii Integrated communication campaigns za kampanię “Words Hurt For A Lifetime” zrealizowaną dla Fundacji Dzieci Niczyje
PZL otrzymało dwie nominacje w kategorii Public Relations i Innovative Campaigns za kampanię społeczną “Autism deceives the senses” z udziałem Bartłomieja Topy, który w jej ramach w miejscach publicznych zachowywał się jak osoba z objawami autyzmu. Tematem, nie znając kontekstu, szybko zainteresowały się brukowce, pisząc o dziwnym zachowaniu aktora. Dopiero później ujawniono, że gazety dały się wciągnąć w kampanię na rzecz osób z autyzmem.
Leo Burnett – nominacja w kategorii Events za kampanię „U-codes” przygotowaną dla Heineken Open’er Festival
W roku 2011 polskie agencje zdobyły osiem Złotych Bębnów, po cztery Grand Prix i Srebrne Bębny oraz Złoty Zegarek.