Goodbye Stereotypes, Hello Zerotypes: Zalando żegna przestarzałe stereotypy w nowej kampanii

W swojej wiosennej kampanii Zalando porusza temat stereotypów, jednej z największych przeszkód w różnorodności i wolności. W ramach nowego projektu platforma stworzyła termin Zerotypes i zaprasza swoich klientów do świata, w którym króluje wolność i otwartość.
O autorze
1 min czytania 2020-02-24

Pełna pozytywnych emocji kampania Zalando pod hasłem „Goodbye stereotypes. Hello Zerotypes” promuje wiosenne kolekcje bez opierania się na utartych stereotypach. W związku z tym platforma stworzyła tzw. Zerotypy, za pomocą których zachęca do dyskusji na temat przestarzałych, ale wciąż obecnych stereotypów kulturowych.

Badanie przeprowadzone przez Zalando we współpracy z YouGov na sześciu europejskich rynkach (Polsce, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Francji i Szwecji), wykazało bowiem, że według 89% ankietowanych w dzisiejszym świecie nadal obecne są stereotypy, a według 47% z nich jest ich więcej niż kiedyś. Większość badanych twierdzi, że w głównej mierze wpływ na ten stan rzeczy mają media – w 57% filmy i programy telewizyjne – a w 60% reklamy. Biorąc to pod uwagę, Zalando stawia sobie za cel zmianę sposobu, w który moda i reklama ograniczają ludzi oraz umożliwienie im cieszenia się swoją zerotypową osobowością i stylem.

Spot reklamowy, stworzony we współpracy z londyńską agencją Mother i wyreżyserowany przez duet Leila & Damien de Blinkk, to zapętlona podróż przez wesołe miasteczko. Na początku odzwierciedla ona znany i stereotypowy portret lunaparku, lecz kolejne powroty do tej samej sytuacji są bardziej nieoczekiwane – bohaterowie bowiem stopniowo wcielają się w inne, wolne od stereotypów role.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

„Goodbye stereotypes. Hello Zerotypes” to kampania 360°, która będzie wspierana poprzez działania w telewizji, kanałach online, mediach społecznościowych, kinie oraz w prasie. Ponadto, w największych miastach w Polsce kampania pojawi się w zlokalizowanej wersji także na nośnikach OOH. W Warszawie, Łodzi, Poznaniu i na Śląsku kreacje będą nawiązywały do lokalnej kultury i gwary oraz stereotypów. 

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

„Jej miejsce jest w kuchni… bo jest dietetyczką” – to jedno z wielu haseł kampanii PPS, firmy z RPA zajmującej się dostarczaniem usług finansowych. Celem akcji byłą walka ze stereotypami na temat kobiet.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

Firma Mattel niedawno ogłosiła wprowadzenie nowych, zróżnicowanych modeli lalek w kolekcji Fashionistas. Już wkrótce w ofercie marki będzie m.in. Barbie bez włosów, z bielactwem, ze złotą protezą, czy też Ken z rudymi włosami.