Goodyear i Dębica świętują 20. rocznicę

Dębica, jedna z najstarszych marek oponiarskich w Polsce, świętuje w grudniu bardzo ważną rocznicę: 20 lat temu Goodyear, jeden z największych producentów opon na świecie, zdecydował o kupnie pakietu akcji firmy, co zainicjowało dynamiczny rozwój polskiego przedsiębiorstwa.
O autorze
2 min czytania 2016-01-04

Historia partnerstwa obu firm sięga połowy lat 90. ubiegłego wieku. 2 grudnia 1995 r. koncern The Goodyear Tire & Rubber Company został inwestorem strategicznym T.C. Dębica S.A., przejmując na wstępie ponad 30% akcji, a pod koniec grudnia 1995 r. pakiet większościowy. Obiecujące perspektywy rozwoju i współpracy obu firm sprawiły, że skala inwestycji w ciągu minionych 20 lat wyniosła ponad 500 mln dolarów. Obecnie Goodyear jest posiadaczem ponad 80% udziałów w Firmie Oponiarskiej Dębica S.A.

Inwestycje Goodyeara pozwoliły na modernizację fabryki. Wpłynęły także na rozszerzenie produkcji o nowe linie opon. W 1998 r. powstało pierwsze w historii marki ogumienie do aut 4×4, zaprezentowane na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Poznaniu. Dębica została wtedy pierwszym w Polsce oraz w Europie Środkowej i Wschodniej producentem posiadającym w swojej ofercie opony do aut terenowych. Kilka lat później, w 2005 r., do produkcji weszły opony wytwarzane na bazie mieszanki z krzemionką. W 2011 r. z taśmy produkcyjnej zjechała pierwsza w historii Dębicy opona zimowa przeznaczona do samochodów o wysokich osiągach – Dębica Frigo HP. W 2012 r. Firma Oponiarska Dębica S.A. rozpoczęła również produkcję opon o najwyższych indeksach prędkości: W (270 km/h) i Y (300 km/h).

Dębicka fabryka to obecnie największy zakład produkcyjny koncernu Goodyear w Europie i trzeci pod względem wielkości na świecie oraz jeden z najnowocześniejszych tego typu w regionie. W fabryce wytwarzane są produkty m.in. takich marek jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava czy Dębica, które sprzedawane są w ponad 60 krajach na całym świecie.

„Tradycja i mocna pozycja Dębicy zostały połączone z globalnym zasięgiem i zaawansowanymi technologiami firmy Goodyear, co przyniosło spektakularne efekty w postaci modernizacji zakładu, zwiększenia produkcji i poprawy bezpieczeństwa pracy. Przez cały ten czas stawiamy na rozwój. Konsekwentnie realizujemy inwestycje, których celem jest poprawa jakości i efektywności” – powiedział Stanisław Cieszkowski, prezes Zarządu T.C. Dębica S.A.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Z zaangażowania Goodyeara w Polsce korzyści czerpią również tysiące mieszkańców Podkarpacia. Firma Oponiarska Dębica S.A., jest największym pracodawcą powiatu i jednym z największych w województwie, zatrudniając w fabryce około trzech tysięcy osób i  pośrednio dając pracę kolejnym tysiącom pracowników z firm lokalnych, z którymi współpracuje.

Firma kładzie silny nacisk na wspieranie rozwoju społeczności lokalnej, w tym w szczególności dzieci i młodzieży. Tylko w ciągu ostatniego roku T.C. Dębica zrealizowała kilkanaście projektów, które skupiały się na trzech istotnych obszarach: bezpieczeństwie, edukacji i zdrowiu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Firma Oponiarska Dębica i Goodyear są też inicjatorami festiwalu muzycznego GOODFEST Dębica, który już na dobre wpisał się w kalendarz najważniejszych imprez kulturalnych w Polsce. Natomiast dla mieszkańców Dębicy i okolic jest on doskonałą okazją do wspólnego świętowania i świetną promocją dla miasta.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się