Wyścig na wykorzystanie AI trwa. Od kiedy w zeszłym roku na rynku pojawił się ChatGPT od OpenAI, firmy technologiczne dosłownie szaleją i regularnie tworzą własne rozwiązania. Nie inaczej jest z Google, który początkowo wypuścił swojego konkurenta dla ChatGPT, czyli Barda, a teraz chce konkurować z wyszukiwarką Bing od Microsoft.
W tym celu powstała specjalna wersja klasycznej wyszukiwarki od Google, czyli SGE (Search Generative Experience). W przeciwieństwie do zwykłej wersji, SGE wykorzystuje AI. Po wpisaniu hasła lub pytania, w odpowiedziach pojawia się zielone lub niebieskie pole uzupełnione o wideo albo obraz. Można zadać także pytanie uzupełniające wynik.
Zobacz również
fot. Google Blog
Dla przykładu, jeśli ktoś będzie szukał sposobu wykonania określonej pozycji w jodze, wyszukiwarka wygeneruje nie tylko opis tekstowy, stworzony na podstawie wielu dostępnych źródeł, ale również przedstawi filmik instruktażowy dostępny na platformie YouTube.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– Czasami lepiej jest zrozumieć coś, widząc to, dlatego niedawno wprowadziliśmy obrazy do jeszcze większej liczby przeglądów opartych na sztucznej inteligencji. Na przykład, gdy wyszukujesz coś takiego jak „najmniejsze ptaki drapieżne”, możesz szybko odnieść się do wyglądu ptaka i uzyskać odpowiednie informacje z sieci. W ciągu następnego tygodnia w niektórych omówieniach zaczniesz widzieć filmy, w których warto zobaczyć coś w ruchu, na przykład demonstrację pozycji jogi lub usuwanie plam z marmuru – napisano we wpisie na blogu Google.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
To, co wyróżnia SGE od wyszukiwarki Bing to podawanie źródeł przy wygenerowaniu każdej odpowiedzi. Dodatkowo, Google udostępnia także daty publikacji informacji, z których korzystano przy tworzeniu podpowiedzi. To daje możliwość samodzielnego sprawdzenia informacji przez użytkowników.
SGE nie jest jeszcze dostępne publicznie. Aby z niego skorzystać, należy najpierw zalogować się w Laboratorium wyszukiwania Google. Niestety, na ten moment ta opcja jest dostępna dla użytkowników z USA.
PS Google pracuje nad stworzeniem osobistego asystenta AI dla dziennikarzy
Google Genesis ma być narzędziem opartym na sztucznej inteligencji, które wspomoże pracowników mediów w tworzeniu tekstów informacyjnych. Nieoficjalne informacje przekazał „The New York Times”.
PS2 Google krytykuje Apple w najnowszej serii reklam swojego smartfona
Google wchodzi do gry i stara się odeprzeć konkurencję, prezentując serię reklam dotyczących telefonu Pixel. W krótkich spotach zestawiono go z Iphonem, przedstawiając wady smartfonu od Apple.