Google łączy sztukę i AI w aplikacji Art Selfie 2

Google łączy sztukę i AI w aplikacji Art Selfie 2
Przy pomocy generatywnej sztucznej inteligencji, Google zaprasza do świata sztuki. Wszystko dzięki narzędziu Art Selfie 2 dostępnym w Google Arts & Culture.
O autorze
2 min czytania 2024-01-25

Ta wiadomość sprawi, że szybciej zabiją serca miłośników kultury i sztuki, ale nie tylko. Coś dla siebie znajdą również fani nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji. Google, który nie ustaje w wysiłkach związanych z wdrażaniem AI w tworzone przez siebie narzędzia, tym razem „wziął na warsztat” dobrze znane narzędzie Art Selfie.

Aplikacja, która pojawiła się na rynku w 2018 roku, powraca w odświeżonej wersji i pod odpowiednio zaktualizowaną nazwą Art Selfie 2. Dzięki wykorzystaniu generatywnej sztucznej inteligencji, umożliwia stworzenie wirtualnych obrazów na podstawie selfie, ale to nie wszystko.

Google Arts & Culture zachęca: baw się i poznawaj sztukę

Już nie trzeba studiować historii sztuki, ani spędzać długich godzin nad książkami, aby móc cieszyć się wiedzą z zakresu malarstwa. Z pomocą wszystkim fanom baletnic Edgara Degasa czy pejzaży Claude’a Moneta przychodzą takie nowinki techniczne, jak sztuczna inteligencja. Algorytmy i prompty idealnie nadają się do wyjaśniania zawiłości historii sztuki w przystępny sposób, a to wszystko bez konieczności odkładania telefonu. Wprost przeciwnie!

fot. Google Blog Polska

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Aby stworzyć niecodzienne „dzieło sztuki”, wystarczy pięć prostych kroków.

  1. Pobierz aplikację Google Arts & Culture ze Sklepu Play (Android) lub AppStore (iOS)
  2. Wybierz opcję: Art Selfie w wyszukiwarce
  3. Zrób selfie, na którym będziesz tylko ty lub sfotografuj się wspólnie z przyjaciółmi
  4. Wgraj gotowe zdjęcie do aplikacji
  5. Daj sztucznej inteligencji kilka chwil i sprawdź, bohaterem którego obrazu jesteś

Bonus: aplikacja Google Arts & Culture oferuje także możliwość sprawdzenia „artystycznych korzeni”… twoich zwierzaków.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jednak Art Selfie 2 to coś więcej niż tylko kolejna „zabawka” wykorzystująca AI. Podczas generowania „obrazów”, aplikacja udostępnia użytkownikom również ciekawostki dotyczące poszczególnych artystów i okresów, w których tworzyli. Wniosek? Wrzucając do internetu zabawne fotografie masz szansę zdobyć nie tylko like’i, ale także potężną dawkę wiedzy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Art Remix, czyli edytuj prompt i udoskonal dzieło sztuki

Google przygotował coś także dla tych, którzy od robienia selfie wolą „grzebanie” w promptach. Aplikacja Art Remix, dostępna już na całym świecie w zakładce „Graj” Google Arts & Culture, zachęca do edycji podpowiedzi wysyłanych sztucznej inteligencji. W ten sposób możesz zmieniać gotowe, dobrze znane obrazy.

fot. Google Blog Polska

Sprawdź, co się stanie jeśli do prompta: „<<Słoneczniki>> Vincenta van Gogha” dodasz na przykład frazę: „w stylu dzieł Pabla Picassa z okresu różowego”. Zaskoczenie gwarantowane, bo połączenie nowych technologii z (dobrze znaną) sztuką to cenna lekcja kreatywności.

Zdjęcie główne: YouTube

PS AI marketing na przełomie 2023/2024

Które kampanie okazały się najciekawsze w 2023 roku? Jakie są najważniejsze wyzwania stojące przed AI marketingiem w 2024 roku? Poznaj opinie ekspertów.

PS2 Galeria Sztuki Spadiory, czyli dzieła sztuki na apaszkach. Kampanię opracowano przy wykorzystaniu AI

Jako pierwsza polska marka modowa Spadiora przedstawia opracowaną przez sztuczną inteligencję kampanię, w której znane dzieła sztuki połączono z apaszkami marki i wizerunkiem jej właścicielki, Marty Lech-Maciejewskiej.