fot. Google
Ulepszenia pojawią się m.in. w zakresie funkcjonalności chatbota Bard, ponieważ Google wprowadzi nowy język modelowy PaLM 2, który dzięki wsparciu sztucznej inteligencji zyska lepsze możliwości w zakresie wielojęzyczności, rozumowania i kodowania. PaLM 2 został wyszkolony na ponad 100 różnych językach, w tym także na pracach naukowych i stronach internetowych, które zawierają wyrażenia matematyczne. Dzięki temu model ma zyskać możliwość logicznego myślenia i rozumienia matematyki, przez co rozpoznawanie, generowanie oraz tłumaczenie trudniejszych tekstów, np. wierszy, idiomów czy zagadek nie będzie już utrudnieniem.
Zobacz również
Dodatkowo PaLM 2 potrafi także programować i ma doskonale radzić sobie z popularnymi językami programowania, np. Python, JavaScript, Prolog, Fortran czy Verilog. Na modelu PaLM 2 oparte ma być aż 25 nowych produktów od Google.
Ułatwienia w Google Maps i Gmail
Nowa funkcjonalność pojawi się również w Gmailu. Narzędzie „Help me write” ma proponować treść maila zawierającego potrzebne dane i opis, który wygeneruje na podstawie wcześniejszych wiadomości. Dzięki temu można będzie stworzyć gotowy draft wiadomości zależnie od potrzeb.
Z kolei w Mapach Google pojawi się Immerse View, czyli możliwość dokładnego sprawdzenia każdego odcinka trasy przed podróżą, niezależnie od wybranego środka transportu. Funkcja wykorzystuje rozpoznawanie obrazów oraz AI do połączenia zdjęć ze Street View i lotniczych, dzięki czemu jest w stanie wygenerować wielowymiarowy obraz, zawierający podgląd skrzyżowań, miejsc parkingowych czy ścieżek rowerowych. Dodatkowo poinformuje o możliwych zmianach pogodowych oraz jakości powietrza.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Kolejną nowością w obszarze Google Maps ma być funkcja Photorealistic 3D Tiles, dzięki której deweloperzy będą mogli otrzymać wysokiej jakości zdjęcia z Google Earth i wykorzystać je na swoje potrzeby bez konieczności wcześniejszego tworzenia map 3D.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Google znajdzie odpowiedź na skomplikowane pytania
Dzięki pomocy generatywnego AI, Google chce wzmocnić możliwości wyszukiwarki i ułatwić proces szukania odpowiedzi na trudne pytania, które do tej pory wymagały więcej niż jednej serii wpisywania hasła przez użytkowników.
Po wpisaniu hasła AI wygeneruje podsumowanie kluczowych informacji z danego zagadnienia oraz podpowie, jakie kolejne kroki podjąć, by znaleźć potrzebną użytkownikowi odpowiedź. Prostsze mają być m.in. pytania związane z e-commerce, ponieważ wyszukiwarka pokaże dodatkowo opisy produktów, aktualne ceny, opinie i zdjęcia. Generatywne AI będzie czerpało dane z Google Shopping Graph, które posiada ponad 35 milionów ofert. Google dodaje, że reklamy nadal będą pojawiać się w przeznaczonym na to miejscu, a ruch będzie przekierowywany na inne strony internetowe.
„Magiczna edycja” zdjęć oparta na AI
Nowa funkcja z obszaru edycji zdjęć w Google ma pozwolić na edytowanie konkretnych elementów, np. wyłącznie tła. Narzędzie ma wspomóc również w uzyskaniu odpowiedniej kompozycji, np. dzięki możliwości przeniesienia danej osoby ze zdjęcia z jednego miejsca na drugie. „Magiczna edycja” zostanie początkowo udostępniona do testów w tym roku, wyłącznie na wybranych telefonach Pixel.
Konferencja Google I/O odbyła się 10 maja br. Zapis wydarzenia udostępniamy poniżej.
PS Google wprowadzi algorytm, który będzie tworzyć reklamy na podstawie dostarczonych materiałów
Google zamierza zlecać sztucznej inteligencji tworzenie reklam. Zajmie się tym specjalnie opracowany algorytm, który będzie przetwarzać obrazy, filmy i teksty dostarczane przez reklamodawców.
PS 2 SAR, Google i Kantar: Jak prowadzić efektywną komunikację w świecie wielu ekranów? [badanie]
Większa częstotliwość kontaktów z reklamą wideo przekłada się na wzrost wszystkich wskaźników związanych z marką. Synergia mediów jest kluczowa dla wzmocnienia tego efektu. Tak wynika z najnowszego badania „Efektywność marek w świecie wielu ekranów” Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR zrealizowanego we współpracy z Google oraz Kantarem. Co daje połączenie telewizji i YouTube’a w kampanii?