Firma Google nie poddaje się w pragnieniu stworzenia platformy społecznościowej, która podbiłaby serca użytkowników na całym świecie, a może i nawet stała się konkurencją dla istniejących już serwisów, takich jak np. Facebook.
W ubiegłym roku, krótko po zamknięciu platformy Google+, firma Google ponownie postanowiła wkroczyć do świata portali społecznościowych – tym razem z aplikacją Shoelace, która miała za zadanie łączyć ze sobą osoby o podobnych zainteresowaniach. O platformie zrobiło się głośno w momencie, gdy Google ogłosiło rozpoczęcie jej testów, lecz krótko po tym słuch o niej zaginął.
Zobacz również
Teraz amerykańska firma wprowadziła na rynek nowy serwis społecznościowy o nazwie Keen, który ma być konkurencją dla Pinteresta. Platforma jest bowiem oparta na kolekcjach zainteresowań, które składają się z inspirujących zdjęć, filmików czy nawet linków do ciekawych artykułów. Użytkownicy – podobnie jak na Pintereście – mają możliwość upublicznienia swoich kolekcji lub ukrycia ich.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Czy Keen faktycznie ma szansę stać się konkurencją dla Pinteresta? Cóż, czas pokaże, chociaż trzeba przyznać, że platforma na pierwszy rzut oka wygląda całkiem fajnie i może stać się przydatnym zbiorem ciekawych pomysłów i planów projektów – a takich nigdy za wiele.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Portal Keen jest na tę chwilę dostępny w formie aplikacji mobilnej dla systemu Android oraz w wersji webowej. Twórcami platformy są zespoły Area 120 oraz PAIR, działające w ramach Google’a.
PS
MeWe to platforma społecznościowa, która na pierwszym miejscu stawia na bezpieczeństwo i ochronę danych użytkowników. Jest też całkowicie wolna od jakichkolwiek reklam. Portal zdążył już zgromadzić ponad 8 mln użytkowników i jest dostępny w polskiej wersji językowej.