Kampanie inteligentne dla małych i średnich przedsiębiorstw
Jak wynika z trendów wyszukiwania internauci zaczynają rozglądać się za prezentami czy innymi artykułami niezbędnymi do przygotowania świąt już w połowie listopada, co oznacza, że przedsiębiorcy powinni przygotować się na ten intensywny dla handlu okres już teraz. Dlatego Google udostępnia właśnie kampanie inteligentne, czyli nowe narzędzie reklamowe, które im w tym pomoże. Rozwiązanie wykorzystuje technologie uczenia maszynowego do zarządzania kampaniami reklamowymi online na podstawie informacji przekazanych przez firmę, jej witryny oraz profilu Google Moja Firma. Przedsiębiorcy mogą wybrać cele, na których uzyskaniu najbardziej im zależy, na przykład telefony od klientów czy działania na stronie internetowej. Po skonfigurowaniu kampanii reklamowej technologia uczenia maszynowego automatycznie optymalizuje ją tak, aby zapewnić wyniki, które są dla firmy najbardziej pożądane.
Zobacz również
Do narzędzia została dodana też funkcja wyboru grafiki, przydatna szczególnie dla małych firm. Po wskazaniu istniejących materiałów, takich jak zdjęcia, logo, nagłówki i opisy, narzędzie kampanie inteligentne przetestuje kombinacje obrazów i tekstu, aby stworzyć najskuteczniejszą reklamę wizualną.
Co zyskają przedsiębiorcy?
Za pomocą kampanii inteligentnych reklamodawcy mogą w prosty sposób prowadzić efektywny marketing w internecie i zdobywać nowych klientów. Na bieżąco zobaczą, jak działają ich reklamy i jak skuteczne są w pozyskiwaniu nowych klientów. Mogą na przykład sprawdzić, ile razy użytkownicy obejrzeli reklamę i podjęli jakieś działanie, na przykład kliknęli w nią, aby zadzwonić do firmy lub przejść do jej witryny. Inne dostępne informacje to m.in.:
- odsłony reklamy, czyli informacja ile razy każda wersja reklamy została obejrzana przez potencjalnych klientów;
- liczba kliknięć w każdą wersję reklamy;
- liczba kliknięć po to by wykonać telefon. Ta dana umożliwi sprawdzenie, ile razy potencjalni klienci korzystający z urządzeń mobilnych kliknęli przycisk „Zadzwoń” w reklamie. Znajomość przybliżonej liczby połączeń telefonicznych wygenerowanych przez reklamę pomaga zrozumieć jej skuteczność;
- informacja o zweryfikowanych połączeniach – pozwoli to sprawdzić, jak często połączenia przychodziły z numeru przekierowania Google w każdej wersji reklamy;
- działania na mapie. Ta informacja umożliwi określenie ile razy klienci obejrzeli reklamę, a następnie kliknęli pinezkę firmy na Mapach Google, aby dowiedzieć się, jak do niej dojechać;
- cele Analytics – łącząc konta Google Analytics i Google Ads, można używać identyfikatorów i tagów śledzenia, aby monitorować ruch z reklam;
- kwota wydana na reklamy bieżącym miesiącu;
- zwiększenie skuteczność reklamy. Jeśli reklama nie spełni oczekiwań przedsiębiorcy, może przeanalizować dane z powyższych punktów, aby znaleźć sposób na jej poprawienie.
Google będzie dodawać do Google Ads kolejne funkcje, które pozwalają łatwo uzyskać pożądane wyniki. Firma testuje na przykład automatycznie optymalizowane strony docelowe. Te automatycznie tworzone strony internetowe dla małych firm, które są zoptymalizowane pod kątem reklam, pokazują informacje o produkcie lub usłudze dopasowane do przekazu reklamowego. Strony te będą wspomagać konwersje i oferować wbudowane raportowanie, żeby małe firmy mogły jak najlepiej wykorzystać swój budżet reklamowy.
#PolecajkiNM cz. 28: Kreatywność w biznesie, różne twarze polskiego gracza, historia firmy Atlas
Tutaj można obejrzeć wideo demonstrujące działanie produktu, a tutaj historie użytkowników z małych i średnich firm.
Słuchaj podcastu NowyMarketing