Google reklamuje swoją wyszukiwarkę
Gigant technologiczny wypuścił serię krótkich animowanych filmów, które mają na celu zachęcenie młodych internautów do korzystania z jego wyszukiwarki, która pomaga zachować większe bezpieczeństwo w sieci. Firma porusza w nich temat dezinformacji, oszustów czy catphishingu.
Zobacz również
Kampania „Let’s Internet Better”/ „Let’s Google Better” ma na celu pomóc ludziom stać się „mądrzejszymi internautami” za sprawą wyszukiwarki Google, która umożliwia weryfikację wiadomości. Inicjatywa powstała w odpowiedzi dane, które pokazały, że aż 40 proc. osób w wieku od 18 do 24 lat unika wyszukiwarki Google na rzecz wyszukiwania informacji w mediach społecznościowych.
16-sekundowe filmy zostały opatrzone żartobliwymi tytułami, a w animacjach pojawia się tęczowa kolorystyka i charakterystyczny wskaźnik myszy nawiązujące do materiałów edukacyjnych „The More You Know” z lat 80.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Spoty są publikowane głównie na YouTube i TikToku, czyli w serwisach, które zrzeszają najwięcej młodych internautów. Na potrzeby kampanii Google nawiązało również współpracę z czołowymi twórcami TikToka – w tym Hankiem Greenem, Mattem Taylorem, Antonio Baldwinem i Alexą Del Valle. Tym samym twórcy kampanii chcieli trafić bezpośrednio do pokolenia Z, które „kształtuje znaczną część dzisiejszej kultury internetowej”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Chcemy zachęcić ich, by krytycznie podchodzili do informacji, które znajdują w internecie. Chcemy też wyposażyć ich w narzędzia i zasoby do sprawdzania faktów i zapewniania wiarygodności. Wierzymy, że młodzi pomogą nam uczynić internet bezpieczniejszym i lepszym miejscem – powiedziała Rebecca Michael, starsza dyrektorka ds. marketingu w Google.
PS
Na najmłodszych użytkowników internetu czyhają w sieci szkodliwe i kontrowersyjne treści. Google zamierza rozszerzyć ochronę nastolatków przed szkodliwymi reklamami i dezinformacją.