Google z kampanią edukacyjną skierowaną do pokolenia Z

Google z kampanią edukacyjną skierowaną do pokolenia Z
W serii spotów „Let's Internet Better” Google zachęca młodych internautów do korzystania z narzędzi wyszukiwarki w celu weryfikacji informacji znalezionych w sieci.
O autorze
1 min czytania 2022-07-25

Google reklamuje swoją wyszukiwarkę

Gigant technologiczny wypuścił serię krótkich animowanych filmów, które mają na celu zachęcenie młodych internautów do korzystania z jego wyszukiwarki, która pomaga zachować większe bezpieczeństwo w sieci. Firma porusza w nich temat dezinformacji, oszustów czy catphishingu.

Kampania „Let’s Internet Better”/  „Let’s Google Better” ma na celu pomóc ludziom stać się „mądrzejszymi internautami” za sprawą wyszukiwarki Google, która umożliwia weryfikację wiadomości. Inicjatywa powstała w odpowiedzi dane, które pokazały, że aż 40 proc. osób w wieku od 18 do 24 lat unika wyszukiwarki Google na rzecz wyszukiwania informacji w mediach społecznościowych.

16-sekundowe filmy zostały opatrzone żartobliwymi tytułami, a w animacjach pojawia się tęczowa kolorystyka i charakterystyczny wskaźnik myszy nawiązujące do materiałów edukacyjnych „The More You Know” z lat 80.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj


Spoty są publikowane głównie na YouTube i TikToku, czyli w serwisach, które zrzeszają najwięcej młodych internautów. Na potrzeby kampanii Google nawiązało również współpracę z czołowymi twórcami TikToka – w tym Hankiem Greenem, Mattem Taylorem, Antonio Baldwinem i Alexą Del Valle. Tym samym twórcy kampanii chcieli trafić bezpośrednio do pokolenia Z, które „kształtuje znaczną część dzisiejszej kultury internetowej”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Chcemy zachęcić ich, by krytycznie podchodzili do informacji, które znajdują w internecie. Chcemy też wyposażyć ich w narzędzia i zasoby do sprawdzania faktów i zapewniania wiarygodności. Wierzymy, że młodzi pomogą nam uczynić internet bezpieczniejszym i lepszym miejscem – powiedziała Rebecca Michael, starsza dyrektorka ds. marketingu w Google.
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS
Na najmłodszych użytkowników internetu czyhają w sieci szkodliwe i kontrowersyjne treści. Google zamierza rozszerzyć ochronę nastolatków przed szkodliwymi reklamami i dezinformacją.