Według oficjalnych danych, w Brazylii obecnie około 60% populacji jest w pełni zaszczepionych przeciwko COVID-19. Aby promować szczepienia, zwłaszcza wśród młodych ludzi w tym kraju, firma Pfizer Brazil wraz z agencją Ogilvy Brazil i studiem Druid Creative Gaming stworzyły kampanię, która obejmuje rozbudowanie punktów szczepień z preparatami firmy Pfizer w grze Grand Theft Auto RolePlay (GTA RP). Aby dotrzeć do większej liczby odbiorców, do misji w popularnej grze dodano wyzwanie opatrzone hashtagiem #InGameVaccine. Akcja ma na celu zainspirowanie graczy poprzez wirtualną rzeczywistość do podjęcia działań w prawdziwym życiu.
Gracze mogą zaszczepić swoje wirtualne postaci w punkcie szczepień osadzonym w Cidade Alta – jednym z największych i najpopularniejszych serwerów GTA RP w Ameryce Łacińskiej. Po przyjęciu preparatu firmy Pfizer, postaci otrzymują niebieski znaczek na ramię, który sygnalizuje pozostałym graczom, kto został już zaszczepiony. W celu ukończenia misji w grze, gracze są zachęcani do udostępniania w swoich mediach społecznościowych zrzutów ekranów prezentujących awatary, a także do dzielenia się swoimi zdjęciami z hashtagiem #InGameVaccine po otrzymaniu co najmniej jednej dawki szczepionki w prawdziwym życiu.
Zobacz również
– Akcja #InGameVaccine komunikuje się bezpośrednio z pokoleniem Z, zachęcając ich do korzystania ze szczepień. Jesteśmy dumni, że możemy opracować bezprecedensową kampanię w zakresie zdrowia publicznego we współpracy z Pfizerem, wiodącą marką w walce z pandemią – powiedział Félix Del Valle, dyrektor kreatywny Ogilvy Brazil.
Kampania zaangażowała również najpopularniejszych brazylijskich influencerów gamingowych i streamerów Twitcha takich jak Gabepeixe, Piuzinho czy Taspio.
Wyświetl ten post na Instagramie
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Według Paulo Benetti, dyrektora generalnego firmy Outplay, będącej właścicielem serwera Cidade Alta, platforma codziennie gromadzi ponad sześć milionów internautów, dlatego firma czuje zobowiązanie, aby oprócz dostarczania rozrywki, udostępniać także wiedzę i podnosić świadomość twórców oraz graczy w najważniejszych kwestiach.
– Kampania #InGameVaccine to dobry przykład jak efektywnie umieścić promocję w grach. Podstawową rzeczą, o której jednak warto pamiętać przy takiego typu akcjach, jest wprowadzenie reklamy, która nie zaburzy rozgrywki samego odbiorcy – gracza. GTA Online RP jest grą typu „mission-based”, opartą na misji, gdzie gracze wykonują poszczególne zadania w zamian za konkretne nagrody podczas rozgrywki. W tym przypadku kampania #InGameVaccine jest jej częścią, dlatego pobudza w graczu chęć działania – jest misja, to jest i osiągnięcie. Gry, jak i cały świat gamingu, otwierają wiele możliwości, ale są też dobrymi narzędziami do nauki, które pomogą wprowadzić marki w zyskujący na popularności metaverse – komentuje Sandra Gadułka, junior social media specialist, Kamikaze Digital.
PS
Na promocję szczepień w świątecznej kampanii zdecydowała się marka Tesco. Spot z zaszczepionym Świętym Mikołajem wywołał burzę wśród odbiorców.
PS 2
Agencja BooneOakley zachęcała ludzi do szczepień w niecodziennej kampanii z udziałem ciężarówki domu pogrzebowego.
PS 3
Niemiecka marka Penny zwraca uwagę na młodych ludzi i ich codzienność w związku z pandemią. Wzruszający spot opowiada o „utraconej młodości” nastolatów.