Według oficjalnych danych, w Brazylii obecnie około 60% populacji jest w pełni zaszczepionych przeciwko COVID-19. Aby promować szczepienia, zwłaszcza wśród młodych ludzi w tym kraju, firma Pfizer Brazil wraz z agencją Ogilvy Brazil i studiem Druid Creative Gaming stworzyły kampanię, która obejmuje rozbudowanie punktów szczepień z preparatami firmy Pfizer w grze Grand Theft Auto RolePlay (GTA RP). Aby dotrzeć do większej liczby odbiorców, do misji w popularnej grze dodano wyzwanie opatrzone hashtagiem #InGameVaccine. Akcja ma na celu zainspirowanie graczy poprzez wirtualną rzeczywistość do podjęcia działań w prawdziwym życiu.
Gracze mogą zaszczepić swoje wirtualne postaci w punkcie szczepień osadzonym w Cidade Alta – jednym z największych i najpopularniejszych serwerów GTA RP w Ameryce Łacińskiej. Po przyjęciu preparatu firmy Pfizer, postaci otrzymują niebieski znaczek na ramię, który sygnalizuje pozostałym graczom, kto został już zaszczepiony. W celu ukończenia misji w grze, gracze są zachęcani do udostępniania w swoich mediach społecznościowych zrzutów ekranów prezentujących awatary, a także do dzielenia się swoimi zdjęciami z hashtagiem #InGameVaccine po otrzymaniu co najmniej jednej dawki szczepionki w prawdziwym życiu.
Zobacz również
– Akcja #InGameVaccine komunikuje się bezpośrednio z pokoleniem Z, zachęcając ich do korzystania ze szczepień. Jesteśmy dumni, że możemy opracować bezprecedensową kampanię w zakresie zdrowia publicznego we współpracy z Pfizerem, wiodącą marką w walce z pandemią – powiedział Félix Del Valle, dyrektor kreatywny Ogilvy Brazil.
Kampania zaangażowała również najpopularniejszych brazylijskich influencerów gamingowych i streamerów Twitcha takich jak Gabepeixe, Piuzinho czy Taspio.
Wyświetl ten post na Instagramie

Jak social media zmieniają współczesną ścieżkę zakupową? [WEBINAR]