Networking to główne założenie każdego wydarzenia o charakterze konferencyjno-targowym. W dobie pandemii koronawirusa, kiedy eksperci zalecają izolację oraz dystans społeczny, potrzebne jest rozwiązanie, które umożliwi realizację swoich celów biznesowych bez wychodzenia z domu. Z takim rozwiązaniem przychodzi startup Gridaly, który stworzył wirtualną przestrzeń konferencyjno-targową pozwalającą zorganizować wydarzenie z dowolnego miejsca na świecie.
Od kilku lat widoczna jest intensyfikacja działań w sektorze organizacji wydarzeń publicznych. Oprócz imprez o charakterze typowo rozrywkowym sporą część sektora stanowią wydarzenia branżowe, takie jak targi i konferencje, które kierowane są do węższego grona potencjalnie zainteresowanych uczestników. Uczestnictwo w targach czy konferencji często ma konkretny cel – rozwijanie biznesu, poszerzanie sieci kontaktów, zdobywanie i wymianę wiedzy.
Niestety w związku z pandemią koronawirusa oraz ograniczeniami w kontaktach międzyludzkich w kwietniu 2020 r. aż 97% wydarzeń w Polsce zostało odwołanych lub przeniesionych na inny termin. Ustalenie nowych dat w wielu przypadkach okazywało się niemożliwe, ponieważ zmieniające się ustalenia dotyczące covidowych obostrzeń uniemożliwiały ponowną organizację tych wydarzeń. Los branży eventowej stanął pod znakiem zapytania, a jedynym rozwiązaniem zapewniającym jakąkolwiek stabilność było przeniesienie działań do Internetu. Michał Ratajczak i Bartosz Szuryga postanowili udowodnić, że jest to możliwe… i tak właśnie powstało Gridaly.
Zobacz również
Gridaly to rozwiązanie skierowane do organizatorów wydarzeń o charakterze targowym i konferencyjnym, które dzięki skalowanej infrastrukturze chmurowej pozwala zorganizować taki event dla tysięcy, a nawet setek tysięcy uczestników z dowolnego miejsca na świecie. Platforma oferuje możliwości streamingowe dopasowane do skali wydarzenia, tak więc równolegle jest w stanie obsługiwać nawet kilka transmisji na żywo oraz nieograniczoną ilość pokoi warsztatowych. Wystawcy mogą korzystać z wielu opcji eksponowania swojego brandingu w ramach wirtualnego stoiska, tym samym zwiększając rozpoznawalność swojej marki wśród potencjalnych klientów. Przede wszystkim jednak Gridaly stawia na networking. Dzięki takim funkcjonalnościom jak wbudowany czat, umawianie się na spotkania oraz rozmowy audio i video uczestnicy mogą nawiązywać i wzmacniać relacje nie tylko w trakcie, ale również przed i długo po samym wydarzeniu. Co więcej, zastosowanie sztucznej inteligencji umożliwiło match-making networkingowo-contentowy, przez co odwiedzający mogą szybciej dotrzeć do konkretnych firm i produktów oraz poznawać ludzi o podobnych zainteresowaniach.
Michał Ratajczak posiada szerokie doświadczenie w marketingu, które zdobywał, prowadząc projekty dla państwowych i międzynarodowych klientów. Z kolei Bartosz Szuryga jest specjalistą IT i właścicielem software house’u, który od 2014 roku tworzy rozwiązania technologiczne dla wielu branż, w tym branży eventowej. Ratajczak i Szuryga postanowili połączyć siły, a ich wspólny wysiłek zaowocował powstaniem platformy Gridaly.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell