Grupa LEGO wraz z FIFA World Cup 2026 ogłosiły współpracę, która ma wnieść do futbolowego świata kreatywność i zabawę. Teraz fani w każdym wieku i na całym świecie będą mogli połączyć pasję do piłki nożnej i klocków LEGO.
Oficjalny model najważniejszego piłkarskiego trofeum
Przed rozpoczęciem mistrzostw Grupa LEGO zaprezentuje linię produktów celebrujących największe wydarzenie piłkarskie na świecie, jednak pierwszy z nich został już ujawniony, a jest to Oficjalny Puchar Świata FIFA.
Premiera tego pierwszego w historii, w pełni odwzorowanego w skali 1:1, oficjalnego modelu najważniejszego piłkarskiego trofeum, zaplanowana jest na marzec 2026 roku. Replika zbudowana jest z 2 842 klocków LEGO. Znajdziemy w niej ukrytą scenę, którą można odsłonić w górnej części konstrukcji, przedstawiającej ziemski glob.
W zestawie znajduje się także logo Mistrzostw Świata 2026 oraz minifigurka z brandingiem, trzymająca miniaturową wersję trofeum FIFA. Na podstawie pucharu umieszczono drukowaną tabliczkę z listą wszystkich triumfatorów od 1974 roku, co ma dodać zestawowi walorów kolekcjonerskich i historycznych.
W trofeum wykorzystano także dwa rodzaje złotych elementów, co czyni go pierwszym zestawem LEGO zawierającym taką ich ilość.

– Marka LEGO zawsze celebrowała moc kreatywności, inspirując ludzi w każdym wieku do integrowania się poprzez radość budowania i zabawy. Współpraca z FIFA World Cup 2026™ to niezwykła okazja, by uhonorować najbardziej kultowy turniej świata oraz powiązaną z nim globalną pasję. Trofeum Mistrzostw Świata jest uniwersalnym symbolem zwycięstwa i jedności. Teraz, dzięki kreatywności klocków LEGO, fani na całym świecie mogą doświadczyć jego magii. Element po elemencie, w prawdziwym stylu marki LEGO. To dopiero początek naszej wspólnej drogi, a my już nie możemy doczekać się, by łączyć rodziny i fanów na całym świecie w celebracji futbolu, wyobraźni oraz jednego z najbardziej legendarnych symboli sportu – w zupełnie nowy, wyjątkowy sposób – mówi Julia Goldin, Chief Product & Marketing Officer w Grupie LEGO.
– Z ogromną satysfakcją ogłaszamy tę przełomową współpracę z Grupą LEGO – jedną z najbardziej cenionych i kultowych marek na świecie. Wspólne działanie, dzięki któremu fani futbolu na całym świecie mogą zbudować własną wersję najbardziej prestiżowego sportowego trofeum – pucharu Mistrzostw Świata – stanowi dla nas idealne połączenie sił oraz wartości. To pierwszy raz, kiedy FIFA i Grupa LEGO współpracują nad takim projektem. Wraz ze zbliżającymi się największymi, najlepszymi i najbardziej inkluzywnymi Mistrzostwami Świata, mamy nadzieję, że fani wykorzystają tę okazję, by poczuć ducha globalnego futbolu i zabrać odrobinę jego atmosfery do swoich domów na zawsze – mówi Romy Gai, FIFA Chief Business Officer.
Zestaw jest dostępny w przedsprzedaży na stronie.
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko