Grupa Maspex Wadowice kupuje spółkę Rio Bucovina, wiodącego producenta na rumuńskim rynku wody

Grupa Maspex Wadowice zawarła wstępną umowę na zakup Spółki Rio Bucovina, do której należy 10% rynku wody w Rumunii, co daje jej pozycję wicelidera pod względem udziałów ilościowych. Do sfinalizowania transakcji wymagana jest zgoda Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Rumunii.
O autorze
2 min czytania 2015-08-18

Maspex na rynku rumuńskim to znany producent produktów instant, soków, nektarów i napojów, makaronów oraz krakersów i precli. Spółka pojawiła się na rynku rumuńskim w 1996 roku i obecnie jest jednym z największych polskich inwestorów w Rumunii. Należące do firmy marki takie jak: Tedi, Tymbark, La Festa, Ekland, Coffeeta oraz Salatini to zdecydowani liderzy w swoich kategoriach. Planowane przejęcie będzie 18 przejęciem Grupy Maspex Wadowice i 3 na rynku rumuńskim.

Grupa Maspex Wadowice zawarła wstępną umowę na zakup Spółki Rio Bucovina. Umowa dotyczy zakupu trzech zakładów produkcyjnych w miejscowościach: Vatra Dornei, Timisoara, Giurgiu oraz m.in. znanej marki Bucovina. Transakcja wymaga zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Rumunii.

Rio Bucovina to jeden z największych producentów naturalnych wód mineralnych na rynku rumuńskim. Według danych AC Nielsen, Bucovina pod kątem udziałów ilościowych, to drugi gracz na rumuńskim rynku wody, do której należy prawie 10% rynku (dane za kwiecień-maj 2015). Woda Bucovina pochodzi ze złóż podziemnych znajdujących się w strefie rezerwatu przyrody, które są odizolowane od jakiejkolwiek działalności człowieka. Naturalna woda mineralna Bukowiny posiada certyfikat Instytutu Matki i Dziecka Rusescu (IMCC) do stosowania w żywności dla niemowląt i małych dzieci.

Będzie to 18 przejęcie Grupy Maspex Wadowice i 3 na rynku rumuńskim. W 2007 roku rumuńska spółka Maspeksu zakupiła markę Arnos, wiodącego producenta makaronów, a w 2013 roku marki Salatini i Capollini – najstarsze znaki towarowe w segmencie krakersów i precli i zdecydowani liderzy, do których należy 1/3 rynku krakersów i ok. 20% rynku precli.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Rumunia jest dla Maspeksu drugim, po Polsce, co do wielkości rynkiem, zarówno jeżeli chodzi o obroty, poniesione inwestycje, jak i siłę nabywczą, co z punktu widzenia producentów produktów spożywczych jest bardzo ważne. Obecnie Maspex to znany w tym kraju producent produktów instant, soków, nektarów i napojów, makaronów oraz krakersów i precli. Spółka pojawiła się w Rumunii w 1996 roku i obecnie jest jednym z największych polskich inwestorów w tym kraju. Produkty takie jak: soki marchwiowe Tedi (Kubuś), soki i nektary Tymbark, czekolada na gorąco i cappuccino La Festa (La Festa jest synonimem cappuccino w Rumunii), herbatki rozpuszczalne Ekland, śmietanki do kawy Coffeeta, krakersy i precle Salatini, to zdecydowani liderzy na tych rynkach.

Krzysztof Pawiński, Prezes Zarządu Grupy Maspex Wadowice: „W Rumunii mamy bardzo mocną pozycję w segmencie produktów instant z markami: La Festa i Ekland, na rynku soków, nektarów i napojów z brandami: Tedi (Kubuś) i Tymbark oraz w kategorii krakersów i precli z marką Salatini. W rynku wody do tej pory nas nie było, a jest to kategoria, która rośnie. Obecnie, segment wód mineralnych stanowi już 50% rynku napojów bezalkoholowych w tym kraju. Marka Bucovina znacznie zwiększy naszą konkurencyjność i umocni pozycję naszej firmy na rynku rumuńskim. Konsumpcja wody w Rumunii jest jeszcze na niższym poziomie, niż w innych krajach Europejskich, co z pewnością daje perspektywy do dalszego rozwoju.”

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dorel Radu, dyrektor generalny Rio Bucovina: „Zakup firmy Rio Bucovina przez jedną z największych polskich firm z Europy Środkowo – Wschodniej będzie ważnym wydarzeniem dla rynku FMCG z Rumunii. Jako część Grupy Maspex Wadowice, Rio Bucovina będzie wzmacniać jeszcze bardziej swoją pozycję na rynku producentów naturalnej wody mineralnej, wody źródlanej i stołowej z Rumunii. Jestem pewny, że doświadczenie polskiej firmy, a także jej ambitne cele odnośnie oferty produktowej, będą miały istotny wpływ na dalszy rozwój marek posiadanych przez firmę Rio Bucovina.”

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się