Nowa seria billboardów powstała w oparciu o zeszłoroczną kampanię „Looks Like Guinness”. Spot zatytułowany „Welcome back” powstał, aby celebrować ponowne otwarcie pubów i powrót życia towarzyskiego po długim czasie lockdownów, kiedy wszystko wokół przypominało o klasycznym czarnym piwie.
Tym razem marka piwa we współpracy z agencją kreatywną AMV BBDO zaprezentowała serię kreatywnych billboardów z charakterystycznymi czarnymi, białymi i złotymi odcieniami w roli głównej.
Zobacz również
Na zdjęciach autorstwa fotografki Catherine Hyland zostały uchwycone deski surfingowe, plażowy leżak czy skały, o które rozbijają się wzburzone fale na irlandzkim wybrzeżu. Wszystkie elementy, przywołujące skojarzenia z nadchodzącym latem, zostały zachowane w kolorystyce najpopularniejszej marki piwa w Irlandii. Tym samym Guinness postawił na kreatywne przedstawienie produktu bez bezpośredniej prezentacji butelki z piwem.
Fakt, że Guinness potrafi przywołać na myśl chłodny, orzeźwiający, lodowaty kufel, zanim jeszcze się pojawi, jest dowodem na to, że jest to jedna z najbardziej rozpoznawalnych i kultowych marek piwa na świecie – twierdzą Ricardo Porto i Victor Bustani – twórcy AMV BBDO.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Nasza nowa kampania celebruje wszystkie te słoneczne chwile, które nadchodzą, i umieszcza Guinnessa w sercu brytyjskiego lata – dodał John Burns, prezes Guinness GB.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Każdy z billboardów został umieszczony nie dalej niż 500 metrów od pobliskich barów i pubów, które oferują piwo marki Guinness. Oprócz kampanii OOH, fotografie pojawiają się także w prasie i w mediach społecznościowych marki z hashtagiem #lookslikeguinness.
PS
Na kreatywną letnią kampanię OHH postawiła także Corona. Meksykańska marka wykorzystała słońce do stworzenia kampanii outdoorowej, co też świetnie wpisuje się w ideę tworzenia „naturalnej reklamy”.