Upoluj bilet na Ninja Summit 2025 [KONKURS]

Upoluj bilet na Ninja Summit 2025 [KONKURS]

Upoluj bilet na Ninja Summit 2025 [KONKURS]

Ninja Summit to wydarzenie, którego nie mogą przegapić marketerki i social media managerki – networking, praktyczna wiedza i triki, które naprawdę działają. Sprawdź, jak zdobyć wejściówkę.

SPRAWDZAM

#HEALTHBUSTER: deepfake’i pomagają ostrzegać przed medycznymi fake newsami w internecie

#HEALTHBUSTER: deepfake’i pomagają ostrzegać przed medycznymi fake newsami w internecie
Kampania #HEALTHBUSTER powstała, aby przekonywać o szkodliwości korzystania z porad medycznych prezentowanych przez twórców internetowych. W tym celu stworzono deep fake'i, w których lekarze wcielają się w influencerów.
O autorze
1 min czytania 2025-03-13

Z przeprowadzonych niedawno przez firmę Tebra badań wynika, że aż 45% porad medycznych dostępnych na platformach internetowe jest fałszywych lub wprowadza w błąd. Mimo to, miliony ludzi na całym świecie każdego dnia przeszukują kolejne strony www, aby znaleźć odpowiedzi na pytanie o to, co może im dolegać.

Właśnie dlatego związek młodych lekarzy rodzinnych we Francji ReAGJIR postanowił zwrócić uwagę tamtejszego społeczeństwa na niebezpieczeństwa związane z samodzielnym diagnozowaniem się na podstawie informacji w sieci. W tym celu wykorzystano sztuczną inteligencję, która pozwoliła stworzyć treści typu deepfake.

Influencerzy odsłaniają prawdę

Na Instagramie oraz TikToku pojawiły się deepfake’i stworzone na podstawie contentu publikowanego przez twórców internetowych, którzy na co dzień dzielą się z internautami niesprawdzonymi wiadomościami medycznymi. W efekcie odbiorcy kampanii #HEALTHBUSTER mogą dowiedzieć się, jak niebezpieczne, a czasem nawet katastrofalne skutki może przynieść korzystanie z „dobrych rad” takich influencerów.

Na końcu każdego z filmów ReAGJIR zdradza, że zaprezentowani w wideo influencerzy to tak naprawdę profesjonalni lekarze, którzy tylko wcielili się w swoje role na potrzeby kampanii. Wszystko po to, aby zwiększyć świadomość na temat niebezpieczeństwa związanego z fałszywymi wiadomościami medycznymi i przypomnieć ludziom, że jeśli chodzi o zdrowie, należy ufać tylko ekspertom.

Za realizację kampanii #HEALTHBUSTER odpowiada agencja kreatywna BETC Paris.

Zdjęcia: Instagram

PS NASK ostrzega przed deepfake’ami i publikuje listę osób, których wizerunek został skradziony