Symboliczny podwodny koncert
„Heavy Silence” to 30-sekundowy spot przygotowany przez agencję Havas Portugal i Stowarzyszenie na rzecz Promocji Bezpieczeństwa Dziecka (APSI). W filmie pojawia się metalowa kapela, która daje podwodny koncert w basenie. Krzyki wydobywające się z gardeł muzyków oraz dźwięki instrumentów są całkowicie tłumione przez wodę. Ten nietypowy koncert ma na celu uświadomienie, jak trudno jest usłyszeć wołanie o pomoc tonącej osoby.
Czarno-biały spot kończy się słowami skierowanymi w szczególności do rodziców: „Śmierć przez utonięcie jest cicha. Chroń swoje dzieci”.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [04.10-10.10.24]: jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce, alkotubki okiem prawników i marketerów, opinie nt. promocji „Fala tylko dla dorosłych”
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
-
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Cichy wróg
Kampania powstała w odpowiedzi na alarmujące dane – w Portugalii w ostatnich latach odnotowano już ponad 270 zgonów dzieci spowodowanych utonięciem. Jest to druga najczęstsza przyczyna przypadkowej śmierci dzieci i młodzieży, tuż po wypadkach drogowych.
Jak podkreśla APSI, niebezpieczeństwo wzrasta w okresie letnim, kiedy wiele dzieci bawi się w pobliżu przydomowych basenów czy dobrze znanych, pobliskich jezior i rzek. Nawet chwila nieuwagi rodzica może doprowadzić do tragedii. Organizacja apeluje więc, aby szerzyć świadomość na temat ryzyka utonięcia:
Tego lata dołącz swój głos, aby ostrzegać przed tym cichym wrogiem – zachęcają twórcy kampanii.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
PS
Legionowski WOPR przygotował spot pt. „Pijesz. Wchodzisz. Toniesz.”, w którym pokazuje, że łączenie wypoczynku nad wodą z alkoholem może przynieść tragiczne skutki.
Słuchaj podcastu NowyMarketing